سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/9/22
9:56 عصر

هنیه : رهبر خامنه ای رهبر مقتدر کل جهان اسلام است

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

اسماعیل هنیه پیش از ترک تهران در دیداری یک ساعته با گروه خبری قدسنا به ارائه تحلیلی در خصوص نخستین سفرش به تهران پرداخت و بویژه دیدارش با مقام معظم رهبری را بسیار سودمند وایشان را رهبری مقتدر در هدایت جهان اسلام توصیف نمود.
نخست وزیر فلسطین در گفتگو با خبرگزاری قدس (قدسنا) با اشاره به دیدارش با مقام معظم رهبری در مورد شخصیت ایشان ابراز عقیده کرد: "در شخصیت رهبر خامنه ای عزم، اراده، اقتدار و یاری رسانی به قضایای مربوط به جهان اسلام بویژه قضیه فلسطین را صادقانه مشاهده کردم".
نخست وزیر فلسطین در ادامه تشریح دیدگاهش در خصوص شخصیت حضرت آیت الله خامنه ای افزود: "در دیدار با رهبر حضرت آیت الله خامنه ای به نظرم رسید که ایشان همان فرمانده و رهبر سیاسی و نظامی ای است که می تواند ملتها را برای آزادی فلسطین و سرزمین با قداست قدس رهبری و هدایت نماید".


هنیه افزود: این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه و پر محتوا برگزار شد و در جریان آن ابعاد مختلف تحولات در فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در دیدار با حضرت آیة الله سید علی خامنه ای، در مورد تحولات فلسطین، اصول و آرمانهای فلسطین، حق مشروع مردم فلسطین در دفاع از خود، مسایل مربوط به وحدت امت عربی و اسلامی و همچنین توطئه آمریکا و اسرائیل برای ایجاد درگیریهای طائفه ای و مذهبی در منطقه و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بحث و گفتگو کردیم.
در مورد مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسایل فلسطین و همچنین حکومتی که وی ریاست آن را برعهده دارد هنیه به قدسنا تاکید کرد: حقیقتا از زمان آغاز ماموریت دولت حماس در سرزمین فلسطین ایران همواره موضع حمایت گونه سیاسی و مالی از ما داشته و این دیدار نیز تجلی حمایتهای سیاسی ، مالی ، تبلیغاتی و همچنین معنوی ایران در همه زمینه ها است به گونه ای که در این دیدار اهداف ویژه ای محقق شده است.
هنیه همچنین در مورد دستآوردهای جنبش حماس پس از پیروزی در انتخابات مجلس قانونگذاری گفت: در سطح سیاسی دستآورد حماس، حفظ حقوق و اصول فلسطین بود و اینکه تحت فشارهای بین المللی حاضر به هیچ گونه امتیازدهی نشده است و این مسئله بویژه در سایه محاصره اقتصادی فلسطین دستآورد بزرگی است و دوم حمایت از مقاومت و حفظ مشروعیت آن است.
وی افزود: حماس همچنین در یک سال گذشته، اصلاحاتی در سطح وزارتخانه ها و اداره جات و جلوگیری از هدر رفتن بیت المال و ایجاد ارتباط عمیق بین ملت فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی انجام داده است همچنانکه با جمع آوری کمکهای مالی از کشورهای عربی و اسلامی به مقابله با محاصره اقتصادی فلسطین کمک شایانی کرده است.
وی همچنین در مورد شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه این رژیم علیه لبنان گفت: پیروزی در لبنان یک معجزه الهی بود همچنانکه خداوند می فرماید: "کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة بإذان الله" در نتیجه این جنگ ثابت کرد که ارتش اسرائیل نیز شکست پذیر است و استراتژی پایداری و مقاومت ، استراتژی مؤثری در برابر اشغالگری است و می توان سرزمین فلسطین را آزاد و قدس را (به صاحبان اصلی) بازگرداند و در واقع درس بزرگی برای تمامی طرفداران گزینه مقاومت است.
در پایان این گفتگو نخست وزیر فلسطین از فعالیت خبرگزاری قدس در ایران در مورد مسایل فلسطین ابراز شگفتی کرد و گفت: از ایران و خبرگزاری قدسنا نسبت به تلاشی که در مورد مسایل فلسطین در صحنه داخلی این کشور و صحنه بین المللی صورت می دهند تشکر و قدردانی می کنیم.
هیات تحریریه قدسنا نیز لوح یادبود " مقاومت" که بر روی آن نقشه فلسطین مزین به پرچم این کشور و پرچم جمهوری اسلامی ایران همراه با فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مورد فلسطین نقش بسته بود به وی تقدیم کرد.
تمام/ن/م/ش/26