سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/9/26
4:50 عصر

موافق، مخالف و طرفداران بازگشت به گفت وگو

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

قدسنا _ گروه گزارش :‌ سخنان روز گذشته ابومازن برای برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان بمنظور برون رفت از بحران کنونی فلسطین با واکشنهای مختلفی در عرصه داخلی مواجه شد .
جنبش فتح که رهبری آنرا ابومازن برعهده دارد با استقبال از این تصمیم آنرا یک پیروزی دانست . طرفداران جنبش فتح نیز با تجمع درخیابانهای غزه شادمانی خود را از سخنان ابومازن ابراز کردند.
این درحالی است که جنبش حماس که رهبری دولت فلسطین را در اختیار دارد این اقدام ابومازن را غیرقانونی و نوعی کودتا می داند. گروهی نیز موافق از سر گیری گفت وگو ها هستند.
گروه اول یعنی موافقان ابومازن بر این باورند که ابومازن به عنوان ریاست تشکیلات خودگردان حق دارد هرگونه تصمیمی اتخاذ کند. این گروه همچنین معتقد است که دولت نمی تواند خواسته های مردم را برآورده کند بنابراین برگزاری انتخابات زود هنگام ضروری است .
گروه دوم یعنی مخالفان برگزاری انتخابات زودهنگام سخنان ابومازن را نوعی اعمال فشار علیه دولت حماس می دانند و براین باورند که اینگونه سخنان به تنش داخلی می انجامد و نوعی کودتا علیه حماس
است .گروه سوم بازگشت به گفت وگو ها را بهترین راهکار می داند . طرفداران این جریان ایجاد هرگونه تنش در عرصه داخلی را به سود گروههای فلسطینی نمی دانند.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید