سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/10/3
11:0 صبح

احتمال انصراف نزدیکان احمدی‌نژاد از شورای شهر تهران

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته




وجود تنها دو عضو منتقد قالیباف در شورای شهر تهران، از یک سو اقتدار شهردار تهران را به بیش از دوره گذشته افزایش داده و از سوی دیگر، با قرار گرفتن متقابل برخی از مدیران اصلاح‌طلب در شهرداری تهران، به تقویت این گروه در فاصله یک سال باقیمانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌انجامد.


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

با انتشار نتایج نهایی انتخابات شوراهای شهر تهران و قرار گرفتن تنها دو کاندیدای اختصاصی فهرست موسوم به حامیان دولت در میان ۱۵ عضو شورای شهر، برخی منابع از احتمال انصراف پروین احمدی‌نژاد و خسرو دانشجو از شورای شهر تهران خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، منابع مذکور انصراف پروین احمدی‌نژاد و خسرو دانشجو را برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف بین موافقان قالیباف و اصلاح‌طلبان ارزیابی می‌کنند.

به گفته آنها، وجود تنها دو عضو منتقد قالیباف در شورای شهر تهران، باعث خواهد شد تا این گروه به اقلیت شورا تبدیل شده و اصلاح‌طلبان با ۴ عضو در شورای شهر، ائتلاف با هواداران قالیباف را در دستور کار خود قرار دهند. به این ترتیب از یک سو با افزایش موافقان قالیباف به ۱۳ عضو، اقتدار شهردار تهران را به بیش از دوره گذشته افزایش داده و از سوی دیگر، با قرار گرفتن متقابل برخی از مدیران اصلاح‌طلب در شهرداری تهران، به تقویت این گروه در فاصله یک سال باقیمانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی بینجامد.

همچنین، وجود این دو عضو منتقد، به کاهش اختلاف نظر اکثریت شورا با مدیریت شهری و افزایش حمایت آنها از قالیباف، مشابه واکنش اقلیت ۷ نفره در یک سال گذشته خواهد انجامید، اما در مقابل، به دلیل تعداد کم (دو نفره) اعضای اقلیت، دستیابی این افراد به مسئولیت‌هایی مانند خزانه‌داری شورای شهر همچون دوره گذشته امکان‌پذیر نیست.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید