سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/1/15
6:54 صبح

ناپدید شدن پلیس آمریکایی در ایران

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

آمریکا مدعی است یک تبعه ایالات متحده در ایران ناپدید شده است. به گزارش "الف"، منابع دیپلماتیک آمریکایی از ناپدید شدن یک افسر سابق پلیس فدرال ایالات متحده در ایران خبر می دهند.

به ادعای این منابع، این فرد چندین هفته پیش و هنگامی که برای آنچه تجارت شخصی خوانده شده است در ایران به سر می برد، نا پدید شده است.

ایالات متحده مدعی است، این تبعه آمریکایی هم اکنون سمتی در FBI بر عهده ندارد و بازنشسته شده است. در همین باره، شان مک کورمک سخن گوی کاخ سفید، ارتباط این ماجرا با تنش های اخیر غرب با ایران را رد کرد.
 
شبکه خبری سی ان ان نیز با پخش گزارشی خبری از نگرانی خانواده فرد ناپدید شده در این باره خبر داد. گفته می شود این فرد چندین هفته است که هیچ گونه تماسی با اعضاء خانواده خود برقرار ننموده است.
 
به گفته منابع خبری، آمریکایی ناپدید شده آخرین بار در کیش رویت شده است. آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا سعی دارد از طریق سفارت سوئیس در تهران، موضوع ناپدید شدن این تبعه آمریکا را پیگیری کند.
 
مقامات آمریکایی از افشای هویت فرد ناپدید شده خودداری می کنند. همسر فرد ناپدید شده به خبرنگاران رسانه های گروهی گفته است که وی برای برقراری مصاحبه کاری در جریان یک موضوع تجاری برای یک طرف سوم در ایران به سر می برده است.
آرشیو مفالات و تحقیقات مجید زواری        در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید             اندیشکده آصف 

در همین حال خبرگزاری رویترز از قول یک منبع آگاه ناشناس در وزارت خارجه آمریکا خبر داد، دولت ایالات متحده، در تاریخ یازده مارس نسبت به ناپدید شدن این آمریکایی در خاک ایران اطلاع حاصل کرده است اما تاکنون از افشای این موضوع خودداری می کرد.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا نیز در گفتگویی تلاش کرد با عادی جلوه دادن این ماجرا از حساسیت موضوع بکاهد. وی در اظهاراتی که برای اولین بار از زبان یک مقام رسمی آمریکایی شنیده می شود، مدعی شد، هر ساله دو الی سه آمریکایی در ایران ناپدید می شوند.