سفارش تبلیغ
صبا ویژن

84/10/16
1:28 صبح

گام نخستین شکستن تابوى هولوکاست

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

گام نخستین شکستن تابوى هولوکاست
نویسنده : سید عبدالمجید زوارى
منبع : روزنامه جوان - 15/10 /1384
 در روزهاى گذشته توماس بوداسترم، وزیر دادگسترى سوئد اعلام کرد که قوانین کشورش اجازه مى دهد تا در مورد هولوکاست بحث شود و حتى این پدیده مى تواند انکار شود. همچنین بر اساس گزارشى که بر روى پایگاه اینترنتى پارلمان سوئد منتشر گردید، دادگسترى این کشور با این بیانیه، اتهاماتى که گروه هاى صهیونیستى علیه «احمد رامى» مطرح کردند را رد کرد.
این اظهارات از آن جهت حائز اهمیت است که این موضوع در یک کشور اروپایى مطرح مى شود و با توجه به محدودیت هاى شدیدى که در مورد هولوکاست در این کشورها اعمال مى شود این روند از آغاز تحولى مهم در این کشورها خبر مى دهد. احمد رامى یک نویسنده سابق مراکشى است که در رسانه چند منظوره خود در استکهلم اقدام به پخش و انتشار برنامه ها و دیدگاه هاى ضدصهیونیستى مى کند و به همین سبب لابى هاى صهیونیستى در صددند تا با فشار بر مقامات سوئد اقدام به تعطیلى فعالیت هاى وى کنند.
جالب توجه این که این برخوردهاى غیرمنطقى با افراد و موسساتى که در غرب به اصطلاح از آزادى بیان برخوردارند در حالى صورت مى گیرد که در گذشته نیز گروه هاى یهودى متفرقه اما با نفوذ در کشورهاى اروپایى، بارها و بارها افرادى را که در این زمینه اظهارنظر نموده و یا در مورد ابعاد دروغین هولوکاست ابراز تردید کرده بودند با مشکلات جدى روبه رو ساخته بودند که در این میان مى توان به چهره هاى معروفى همانند روژه گارودى اشاره کرد که پس از افشاى حقایقى در این مورد به شدت از طرف لابى هاى صهیونیست مورد حمله قرار گرفت، یا به ممنوعیت انکار هولوکاست در آلمان، فرانسه، انگلیس، لهستان و … اشاره کرد که پس از سخنان محمود احمدى نژاد واکنش هاى تندى را از سوى آنها در این باره شاهد بودیم.
در علت یابى واکنش تند محافل صهیونیستى به هرگونه شک و تردید در مبانى مورد ادعاى آنها یعنى یهودسوزى، این که صهیونیست ها با تبلیغات گسترده خود همیشه سعى داشته اند ضمن بزرگنمایى ابعاد هولوکاست و یهودستیزى نازى ها، از آن در جهت اهداف نامشروع خود استفاده کنند و به همین دلیل پس از ارایه دیدگاه هاى مستند تاریخى رییس جمهور کشورمان در مورد افسانه بودن یهودى سوزى و لزوم بازنگرى در ابعاد هولوکاست، این امر به شدت موجبات خشم آنها را فراهم نموده است ولى حقایق بعدى در این باره نشان داد که به دنبال سخنان دکتر احمدى نژاد بسیارى از دیگر روشنفکران جهان نیز با این دیدگاه  موافق هستند که براى مثال مى توان به اعلام حمایت برخى از نویسندگان و روشنفکران جهان در حمایت از این سخنان اشاره کرد.
 شاهد مثال دیگر این که انتشار کتاب «اسناد همکارى صهیونیسم و نازیسم» که اتفاقا یک یهودى امریکایى نویسنده آن است حقایق بیشترى در مورد هولوکاست به دست آمده است. لنى برنر در این کتاب به تشریح همکارى صهیونیست ها با هیتلر و ظلم و بى عدالتى آنها نسبت به یهودیان در زمان جنگ جهانى دوم پرداخته است و با ارایه اسناد و مدارک تاریخى ماهیت ضدیهودى فرهنگ صهیونیست ها را فاش مى کند و با درج اسناد تاریخى و برخى مدارک جدید به تشریح خیانت صهیونیست ها به یهودیت پرداخته است.
در نهایت اگر چه به نظر مى رسد سخنان احمدى نژاد که با واکنش هاى متفاوتى مواجه شده، موجب تشدید فشار علیه ایران از سوى کشورهاى غربى شده ولى از سوى دیگر این بیانات در بین روشنفکران و آزاداندیشان جهان با استقبال وسیعى روبه رو شده و مى توان امیدوار بود که این موضوع به تدریج در آینده به ثمر بیشترى مى نشیند و گذشت زمان نشان داد که تابوى هولوکاست شکستنى است و احمدى نژاد اولین مقام حکومتى و سیاسى جهان بود که شهامت طرح این موضوع را پیدا کرد.