سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/1/15
1:0 عصر

درگیری نظامیان ایرانی و آمریکایی

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

انتشار خبر "درگیری ایران-آمریکا" پس از 7 ماه
همزمان با اوج گرفتن تنش بر سر مساله تفنگداران انگلیسی دستگیر شده در آبهای ایران، نشریه تایم از "برخورد مرگبار" نظامیان آمریکایی و ایرانی در 7 سپتامبر گذشته خبر داد.

به گزارش "الف"، در این گزارش که هنوز از جانب منابع مستقل نظامی تایید نشده است، آمده است؛ سربازان آمریکایی درگیر در واقعه 7 سپتامبر، هنوز هم درباره درگیری های آنروز به صورت درگوشی صحبت می کنند و نظامیان مستقر در قرارگاه نظامیان آمریکایی در استان دیاله عراق، هم مرز با ایران، به شرط آنکه نامی از آنها برده نشود، حاضر به صحبت در مورد آن روز می شوند. با وجودیکه که پنتاگون وقوع چنین اتفاقی را تایید می کند، اما از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری می شود.
آرشیو مفالات و تحقیقات مجید زواری        در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید             اندیشکده آصف 

در اطلاعیه نظامی کوتاهی که درباره آن برخورد منتشر شده، آمده است:
سربازان آمریکایی اسکادران 5 سواره نظام 73 هوابرد 82 آمریکا در روز 7 سپتامبر پس از برخورد به سه نظامی ایرانی، با یک گروهان از نظامیان ایران به شدت درگیر می شوند.
 آمریکایی ها مدعی شده اند این درگیری در سوی عراقی مرز اتفاق افتاده است.
 
  Image
بیلبورد نصب شده در مرز عراق؛ "امام خمینی: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند". 
 
تایم هدف خود از انتشار این گزارش را ذکر نکرده است. اما همزمان، دیلی تلگراف، چاپ لندن امروز در گزارشی خبری با عنوان "بدون حمایت آمریکا گزینه های بریتانیا محدود است"، به قلم خبرنگار نظامی خود نوشت؛ "بدون حمایت آمریکا، انگلیس کار زیادی نمی تواند از پیش ببرد و گزینه های دولت بریتانیا در تنش به وجود آمده بر سر تفنگداران دستگیر شده محدود است".