سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/1/17
1:20 صبح

اعجاز دیگری از پیامبر اعظم

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

رمز حدیث نبوی(ص) دربارۀ تعداد استخوان‌های انسان کشف شد

یک دانشمند مسلمان اماراتی با تحقیق بر حدیثی از پیامبر(ص) که می‌فرماید: «إنه خلق کل إنسان من بنی آدم من ستین و ثلاث مائة مفصل» پرده از اعجاز علمی یکی دیگر از سخنان نبوی(ص) برداشت.

 

 

   به گزارش پایگاه اینترنتی جشنوارۀ الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) و به نقل از روزنامه عربی «البیان» «رامی لفظی الکلاوی» محقق و پژوهشگر اداره فتواها و تحقیقات دبی با مطالعات گستردۀ خود درمورد حدیث مذکور از پیامبر اسلام توانست حقیقت علمی این حدیث را ثابت کند.

در این حدیث تعداد مفاصل بدن انسان، 360 عدد بیان شده است، این در حالی است که محققان و دانشمندان علم پزشکی تعداد مفصل بدن را 206 عدد بیان کرده بودند.

این اختلاف در تعداد استخوان‌ها تاکنون اذهان بسیاری از دانشمندان مسلمان را به خود مشغول کرده بود.

لفظیس الکلاوی با تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه انجام داد موفق شد تا پرده از سر این حدیث بردارد.

وی در مطالعات خود به این نتیجه رسید که رقم ذکر شده در حدیث تعداد استخوان‌های بدن انسان را در بدو تولد و تا قبل از 25 سالگی یعنی پیش از تکامل و رشد استخوان‌ها بیان کرده است.

طبق تحقیقات رامی، تعداد مفاصل بدن یک نوزاد بین 340 تا 350 عدد است که با این پژوهش پرده دیگری از حقایق اسلامی در عرصه پزشکی برداشته شد.

همچنین تحقیق مذکور در کنفرانس بین‌الملل اعجاز قرآن در قاهره که از 13 تا 15 اسفندماه و با هدف بررسی اعجاز علمی در قرآن و حدیث برگزار شده بود، ارائه شد.