سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/7/3
11:16 عصر

احمدی‌نژاد در صدر اخبار

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

احمدی‌نژاد در صدر اخبار

احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا                                                            اندیشکده روابط بین الملل
 

طی سه روز گذشته، صفحات اول همه روزنامه‌های نیویورک و دقایق اول اخبار رادیو ـ تلویزیونی آمریکا به محمود احمدی‌نژاد اختصاص داشت. هیچ یک از رهبران شرکت‌کننده در مجمع عمومی سازمان ملل این چنین مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

 

 

به فاصله کوتاهی پس از ورود محمود احمدی‌نژاد و همراهانش به فرودگاه نیویورک، روزنامه دیلی نیوز با درشت ترین حروف در صفحه اول خود اعلام کرد، «شرارت وارد خاک آمریکا شد.» سایر عنوان‌ها نیز از این دوستانه‌تر نبود.

 

با چنین پیش زمینه‌ای، هنگامی که اعلام شد آقای احمدی‌نژاد قرار است بعد از ظهر دوشنبه، در دانشگاه کلمبیا برای دانشجویان و استادان سخنرانی کند، صدای اعتراض شهردار شهر، دو سناتور ایالت نیویورک و بسیاری از تحلیگران و ستون نویسان مطبوعات و رسانه‌ها بلند شد.

 

دانشگاه کلمبیا تسلیم فشارها نشد اما رییس این دانشگاه آقای لی بولینجر، پیش از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، پشت تریبون رفت و با شدیدترین لحن از رییس دولت ایران انتقاد کرد.

 

او احمدی‌نژاد را یک «دیکتاتور حقیر و سنگدل» خطاب کرد و گفت، «شما یا آشکارا قصد تحریک دارید یا اینکه به طرز شگفت آوری بی سواد هستید.» او پس از آنکه ایران را حامی تروریسم و مسؤول اخلال در تلاشهای آمریکا در عراق دانست، اضافه کرد، «من تردید دارم که شما آن شهامت روشنفکرانه را داشته باشید که به این پرسش‌ها پاسخ دهید.»                         اندیشکده روابط بین الملل

 

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  وقتی نوبت به سخنرانی آقای احمدی‌نژاد رسید، او به آرامی وبا لبخند گفت، در کشور او مرسوم نیست که از کسی برای سخنرانی دعوت کنند و سپس پیش از سخنرانی، به مهمان اهانت روادارند.

 

احمدی‌نژاد گفت صحبت‌های رییس دانشگاه، که برای «واکسینه کردن» مدعوین و پیشگیری از تأثیر حرفهای او انجام گرفت، بیشتر از آنکه توهینی به او باشد، توهین به شعور مدعوین جلسه بود. صدای کف زدن حضار، لبخند رضایت بخشی بر چهره رییس جمهور ایران نشاند.

 

اما هنگامی که در بخش پرسش و پاسخ، آقای احمدی‌نژاد منکر آن شد که در ایران همجنس‌گرایان تحت پیگرد و آزار هستند و بدون ذره ای تأمل اعلام کرد که ما در ایران مثل شما آمریکایی‌ها همجنس خواه نداریم، خنده تمسخر و تحقیر از میان جمعیت ِ حاضر به هوا برخاست.

 

محمود احمدی‌نژاد این بار منکر هالوکاست (یهودی کشی هیتلری) نشد اما تأکید کرد که بهای این واقعه را فلسطینیان نباید بپردازند. او گفت دفتر تحقیق و تفحص درباره هالوکاست هنوز بسته نشده و مقامات دانشگاه کلمبیا به عنوان یک نهاد آموزشی نباید به طور منطقی مخالف تحقیقات بیشتر در این خصوص باشند.

 

محمود احمدی‌نژاد همچنین مهمان برنامه یک ساعته «چارلی روز» بود که شب گذشته از تلویزیون پخش شد. در این مصاحبه طولانی، رییس دولت ایران تأکید کرد که کشورش از ناامنی در عراق نفعی نمی‌برد.

 

تظاهرات در نیویورک علیه محمود احمدی‌نژادBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  تظاهرات در نیویورک علیه محمود احمدی‌نژاداو گفت برعکس ادعای آمریکا، دولت ایران از هیچ گروه تروریستی ای حمایت نکرده است، در حالیکه این خود ایالات متحده است که در مرزهای عراق و افغانستان، به حمایت وتسلیح سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی دست زده، تا آنها در خاک ایران دست به اقدامات تروریستی بزنند.

 

در این مصاحبه یک ساعته، محمود احمدی‌نژاد بارها تأکید کرد که ایران به عنوان عضو رسمی سازمان بین المللی انرژی اتمی، هیچ اقدام غیرقانونی نکرده و همه جنبه‌های برنامه سوخت هسته ای آن مورد وارسی و نظارت بازرسان این سازمان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، این خود ایالات متحده است که اکنون دور پنجم ساختن سلاحهای اتمی را شروع کرده است.

 

رییس جمهور ایران گفت در ایران آزادی کامل بیان وجود دارد و مطبوعات می‌توانند ضمن گرفتن کمک و سوبسید از دولت، از خود او و برنامه‌هایش انتقاد کنند. او گفت در ایران دموکراسی کامل و بیشترین میزان مشارکت در رأی دهی وجود دارد و مردم کشور او از خوشبخت ترین و شادترین مردم دنیا هستند.