سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/8/17
6:2 عصر

هیلاری: پیروزی در کنگره، مقدمه فتح کاخ سفید

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

هیلاری کلینتون» سناتور دموکرات ایالت نیویورک پس از پیروزی آسان در انتخابات روز گذشته کنگره آمریکا، پیروزی اخیر دموکرات‌ها بر جمهوریخواهان را مقدمه‌ای بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2008 خواند.
آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید        

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، همسر رئیس جمهوری پیشین آمریکا توانسته است در حالی که 95 درصد از آرای اخذ شده در این ایالت شمارش شده با اکثریت آراء و با کسب 67 درصد بر «جان اسپنسر» رقیب جمهوریخواه خود که توانست 31 درصد از آراء را از آن خود کند، پیروز شود.

سؤالی که روز انتخابات در نیویورک مطرح بود این نبود که آیا خانم کلینتون در انتخابات پیروز خواهد شد یا خیر بلکه سؤال این بود که آیا وی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که دو سال دیگر برگزار خواهد شد، نامزد حزب دموکرات خواهد شد یا خیر.

وی که در جمع طرفداران خود در یکی از هتل‌های نیویورک سخن می‌گفت، تاکید کرد: «من آماده‌ام که برای این کار آستین‌ بالا بزنم.»
وی که کمی قبل از اعلام پیروزی دموکرات‌ها و کنترل مجلس نمایندگان کنگره توسط این حزب سخن می‌گفت،‌ افزود: «پیام از این روشن‌تر نمی‌تواند باشد. اکنون زمان روند تازه‌ای فرا رسیده است.»

هیلاری 59 ساله در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دور بعد آمادگی دارد، گفت: «ما اعتقاد داریم در کشورمان کنترل را بار دیگر در دست می‌گیریم.»
وی افزود: «از من بارها این سؤال پرسیده شده و من بارها گفته‌ام که قبل از تمرکز بر انتخابات باید بر کار خود در سنا تمرکز داشته باشم. هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ام.»

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید