سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/9/11
6:14 عصر

روزنامه روز آن لاین

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

گزارش


 

harandi_ktd.jpg
وزیر ارشاد: خودتان توضیح دهید، اطلاعات کاری ندارد

اتهامات امنیتی هماهنگ به روزنامه نگاران

اسفندیار صفاری

فشار بر روزنامه نگاران اصلاح طلب در آستانه انتخابات افزون شده است. یک روز بعد از آنکه دفترسیاسی سپاه در نشریه اش مدعی رسیدن اطلاعات تازه ای از "سربازان جنگ نرم" شد، وزیر ارشاد ادعا کرد "بحث احضار خبرنگاران را نشنیده" اما توصیه کرد "بهتر است خود روزنامه نگارانی که به هلند سفر کرده اند به مردم توضیح دهند که چه اقداماتی انجام داده اند و با چه افرادی ملاقات کرده اند."


ahmadinejadnea.jpg
نامه محمود احمدی نژاد در آستانه انتخاب مرد سال مجله تایم

آمریکائی ها می توانند توبه کنند

حمید احدی

محمود احمدی نژاد در پیامی که همزمان با نامزد شدن وی به عنوان مرد سال مجله آمریکائی تایم به کاخ سفید ارسال شد، خطاب به مردم ایران با تکرار آن چه سال گذشته در نامه به جورج بوش نوشته بود از آنان خواست که دولت خود را برای خروج نیروهایش از عراق زیر فشار بگذارند و از یهودیان و هواداران اسرائیل کمتر حمایت کنند.


hadi_haghshenas.jpg
عضو کمیسون بودجه مجلس در گفتگو با روز:

تغییر وزرا برای احمدی نژاد مهم نیست

باربد کاوه

درخصوص عزل فرهاد رهبر از ریاست سازمان مدیریت و برنامه بودجه با هادی حق شناس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت و گو کرده ایم. نماینده مردم بندر انزلی معتقد است دولت نهم به برنامه های بلند مدت دولت های قبلی اعتقاد ندارد و فرهاد رهبر به خاطر نداشتن اعتقاد به ادغام سازمان های مدیریت در استان ها برداشته شده است.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

 
shorayeshahr.jpg
رقابت برای شورای شهر وارد مرحله جدیدی شد

لیست 15 نفره اصلاح طلبان

امید معماریان
o.memarian@roozonline.com

با نهایی واعلام شدن لیست کاندیداهای جمعی ازاحزاب وگروه های اصلاح طلب، رقابت برای ورود به شورای شهر تهران وارد مرحله جدید شد.
حزب مشارکت اسلامی واعتماد ملی از طرف های مهم این لیست به شمار می روند. محمدعلی نجفی، معصومه ابتکار، احمد مسجد جامعی، پیروز حناچی، تقی‌زاده خامسی، علی نوذرپور، زهرا صدراعظم نوری، سید شهاب‌الدین طباطبایی، سید کمال تقوی‌نژاد، مهندس افشین حبیب‌زاده، عباس میرزاابوطالبی، الهه راستگو، اسماعیل دوستی، هادی ساعی و حسن کریمی اعضای لیست اصلاح طلبان به شمار می روند.


daneshgah_f.jpg
دانشگاه کشور همچنان ملتهب است

احضارهای تازه

حسن زارع زاده اردشیر
zarezade@gmail. com

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

در پی اعمال فشار بر دانشجویان دانشگاه مازندران، صادق خوشحال، بیژن صباغ و ضیا نبوی، سه دانشجوی دانشکده فنی این دانشگاه، به اتهام نزدیکی به انجمن اسلامی و اقدام به شایعه پراکنی برای صدور بیانیه غیرقانونی علیه دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند.


zendan_k.jpg
موج جدید برخورد با فعالان کرد

دستگیری و زندان در سکوت

حدیث ایرانی

برخورد با فعالان سیاسی و حقوق بشر کرد در چند ماه اخیر چنان زیاد شده است که حتی بهاءالدین ادب، نماینده مردم کردستان در مجلس ششم نیز لب به گلایه گشوده است و می گوید: "در یکی دو سال اخیر نادیده گرفتن حقوق اقوام در ایران آنقدر زیاد شده است که همان حداقل حقوق و آزادی ای که سابقا به آن ها داده شده است نیز دارد از آن ها پس گرفته می شود.


fazel_lankarani.jpg
آبت الله فاضل برای روزنامه نگاران باکو صادر کرد

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

حکم اعدام یک نویسنده و مدیر روزنامه

براساس استفتائی که در داخل کشور منتشر شده آیت‌الله فاضل لنکرانی در پاسخ به جمعی از مقلدین خود در جمهوری آذربایجان، حکم قتل نویسنده و مدیر روزنامه ای را در جمهوری آذربایجان به عنوان عاملین توهین به پیامبر اسلام صادر کرده است.


نگاه هفته

نیروهای غیبی

مهرداد شیبانی
m.shaibani@roozonline.com

هفته اول "آذر ماه آخر پاییز" با انتشار عکس های رهبر جمهوری اسلامی ایران در حلقه نظامیان آغاز شد. برخی ناظران این تصاویر را با دوران بنیانگزار جمهوری اسلامی مقایسه کردند که همواره در میان روحانیون بود و به استناد سخنان محسن رضایی از آغاز "دوران جدیدی" در جمهوری اسلامی خبر دادند. دورانی که نظامیان در مرکز قدرتی قرار گرفته اند که فرماندهی آن در "بیت رهبری" است.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 


نگاه گاردین به

نامه احمدی نژاد به مردم آمریکا

پیتر واکر
شاید محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، احساس می کند که مردم آمریکا در موردش دچار سوء تفاهم شده اند. واکنش او چیست؟ برایشان نامه می نویسد.
به نظر می رسد وقتی که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشوری که ممکن است تولید کننده سلاح اتمی باشد و خواستار محو شدن اسرائیل از نقشه جهان است، مورد انتقاد شدید رسانه های آمریکایی قرار گرفت، به این فکر افتاد که بهترین راه مواجه مستقیم است.


tkhareji.jpg
گزارش نوول ابزرواتور از:

درخواست آزادی دو تبعه خارجی

فرانسه و آلمان روز چهارشنبه بار دیگر از تهران خواستند استفان لربیه فرانسوی و دونالد کلاین آلمانی را که به دلیل ورود غیرقانونی به آبهای ایران زندانی شده اند آزاد کند.
این درحالی است که این دو تبعه خارجی از تاریخ 29 نوامبر 2005 تاکنون در زندان بسر می برند. به دنبال بیانیه مشترک آلمان و فرانسه مبنی بر نامتناسب بودن محکومیت این دو تبعه با جرم مرتکب شده، وزرای امور خارجه این دو کشور بار دیگر به انتقاد از این موضوع پرداختند.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 


babak_bayatps.jpg
محمد تهرانی

یاد یاران♦ هنر روز

آهنگساز برجسته ایرانی، این جهان راواگذاشت ورفت. بی او که موسیقی بهترین ترانه ها را نوشت، در کنار شاملو به شعر جانی دیگر داد و آهنگساز فیلم های درخشان تاریخ سینمای ایران بود، هنر ایرانی همیشه چیزی کم دارد.


vaghti_khab1.s.jpg
کامبیز رحیمی

فیلم روز♦ سینمای ایران

فیلم وقتی همه خوابند ساخته فریدون حسن پور این هفته در تهران به نمایش عمومی درآمد. نگاهی داریم به این فیلم.


be_soye_aramesh.s.jpg
بهرام تشکر

گفت و گو♦ تئاتر ایران

نمایش "آرامش ازنوعی دیگر"نوشته تام استا پاردوبه کارگردانی شبنم فرشادجو درتالارمولوی تهران برصحنه است و تماشاگران هم از آن استقبال کر ده اند. هنرروز با کارگردان این نمایش گفت و گو کرده است .

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 


marg_abrishams.jpg
پرستو سپهری

نمایش روز♦ تئاتر ایران

دو نمایش "مرگ و ابریشم" به کارگردانی آتیلاپسیانی و "آرامش از نوعی دیگر" به کارگردانی شبنم فرشادجو در تهران برصحنه است. نویسندگان هنر روز این دو نمایش رامورد برسی قرار داده اند.


nasim_va_mahtab.jpg
بهار ایرانی

چهار فصل ♦ هنرر وز

چهار فصل بخش جدیدی در هنر روز است. در این بخش که نام خود را از بهرام داوری طراح بزرگ ایران گرفته است، ادبیات داستانی منتشر خواهد شد. دراین شماره از رمان در در دست انتشار محمد عبدی را می خوانید.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 


dar_khane_zan.s.jpg
امیر عزتی Amir_ezati@yahoo.com

چاپ ویژه ♦ کتاب

فیلمنامه چهره پنهان نوشته اورهان پاموک برنده جایزه نوبل، توسط عمر کارور به فیلم برگردانده شده و پر جایزه ترین و مشهورترین اثر تاریخ سینمای ترکیه به شمار می رود.


chista.s.jpg
نسرین تبریزی

کتاب روز♦ کتاب

نر روز، در بخش کتاب روز می کوشد کتاب ها و نشریاتی را که در حوزه اندیشه و هنر مباحث نظری را منعکس می کنند یا در مسائل اجتماعی و سیاسی مسائلی درخور دارند را به خوانندگان خود معرفی کند. ارجحیت با کتاب های روز خواهد بود و این به معنای غفلت از آثارمنتشر شده در گذشته دور یا نزدیک نیست.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 


khoshgel.s.jpg
آرینا امیر سلیمانی

فیلم روز♦ سینمای جهان

در این شماره هنر روز 7 فیلم برای معرفی انتخا ب شده اند.




دریافت با ایمیل

برای دریافت روزانه مطالب روز آدرس ایمیل خود را در فرم پایین وارد کنید و دگمه «تایید» را بزنید!