سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/6/26
3:33 عصر

لوموند: پیوند دین اسلام با منطق ناگسستنی است

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

سایت عملیات روانی_روزنامه لوموند چاپ پاریس درمقاله‌ای تتحت عنوان پاپ بنوای ‪ ۱۶‬و اسلام با اشاره به سخنان موهن پاپ بندیکت رهبرکاتولیک‌های جهان علیه اسلام، پیوند دین اسلام را با منطق، ناگسستنی توصیف کرد و نوشت: تاریخ اندیشه اسلام ابدا با منطق مغایر نیست.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید   


این روزنامه فرانسوی با تاکید براینکه اسلام اندیشمندانی همچون ابن رشد و طبری و غیره داشته است، نوشت: تاریخ اندیشه اسلام ابدا بامنطق مغایرنیست و همین بس که گفته شود کلمه منطق ‪ ۴۵‬بار در قرآن مشاهده می‌شود.
لوموند سخنان پاپ را که تحت عنوان وسوسه خشونت دراسلام که ‪ ۱۲‬سپتامبر در شهر راتیسبون آلمان ایراد شده است، نادرست خواند و نوشت : از دیدگاه پاپ، ایمان بدون منطق، انسان را به سوی قهقرا می‌برد و منطق بهترین پادزهر برضد بیماری مرگ آور هر مذهب است.
لوموند نوشت: رهبر کاتولیک‌های جهان بیش از آنکه یک عالم علوم الهی باشد، یک شخصیت سیاسی است.
این روزنامه فرانسوی ادامه داد: پنج سال بعد از رویداد ‪ ۱۱‬سپتامبر که جهان با موج‌های فزاینده اسلام زدایی مواجه است، می‌شد انتظار داشت که پاپ راجع به اسلام گفتارحساب شده تری را ارایه کند و برتلفیق اسلام و اسلامگرایی تاکید نورزد.
لوموند افزود: اشتغال فکری وسوسه گونه پاپ، همانا فروپاشی ایمان و اعتقاد و فراموشی خاطره ریشه‌های مسیحیت در اروپاست. اروپایی که گویا گوشش دیگر به خدا نیست وبه کلام دیگر، اروپایی که از مذهب جدا شده و درحال ضعیف تر شدن در مقابل اسلامی است که پیروزمند ارزیابی می‌شود.
این روزنامه افزود: به هر حال گفته‌های پاپ در دنیای اسلام شوک ایجاد کرده است، چرا که بعد از گذشت ‪ ۴۰‬سال از آغاز گفت وگوی واتیکان با اسلام، اکنون دنیای اسلام نگران یک بازنگری منفی در روابط این مذهب با مسیحیت است.
لوموند در عین حال با اشاره به اینکه پاپ بنوای شانزدهم از هنگام انتخاب شدنش بر ادامه گفت وگو با جهان اسلام تاکید کرده است، افزود:

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید
کلیسای کاتولیک به هر حال نمی‌تواند خود را از وضعیت نزدیک کردن مذاهب به یکدیگر که به نفع صلح جهانی است، کنار بکشد.
این روزنامه فرانسوی افزود: نه اسلام و نه مسیحیت، یکپارچه نیستند و همانگونه که در اسلام طی تاریخ، بروز خشونت مشاهده شده است در مسیحیت نیز شاهد بروز خشونت‌هایی بوده‌ایم.
لوموند افزود: این حقایق را مسوولان مسلمان خوب می‌دانند و حقایقی است که قابل پوشاندن نیستند. اما آنچه که در ارتباط با گفت وگوی بین مذاهب می توان گفت این است که اگر مسوولان میانه روی مسلمان راه را برای مسلمانان بنیاد گرا و بنیاد گرایی باز نمی‌گذاشتند شاید وضعیت بهتر و بارورتر می‌بود.
روزنامه لوموند مقاله خود را با این جمله به پایان رسانده است:
روشنگری بیشتری در این زمینه لازم است.

منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations

بحران غزه بیم ها و امیدها


 

همایش نسیم مطهر


 

گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران
قدرت نرم (1)/
فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید
بمب دیپلماتیک در زمین بوش
آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید