سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/7/8
5:24 عصر

تصویر «نامه حضرت امام (ره) برای اعلام آتش» بس در «انتخاب»

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی دیروز متن نامه ی حضرت امام (ره) برای اعلام آتش بس را منتشر کرد که از سوی برخی جریان ها مورد تردید قرار گرفت.به همین دلیل تصویر نامه حضرت امام (ره) در مورد اعلام آتش بس ، با تلاش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» برای نخستین بار و به صورت اختصاصی در «انتخاب» منتشر می شود.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید    

۸ مهر ماه ۱۳۸۵    ساعت : ۴۵ , ۰۱
خبرگزاری انتخاب :
چندی پیش آقای هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با رادیو گفت و گو اعلام کرد که محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه ای به امام درخواست امکانات نظامی کرده که امام (ره) خطاب به محسن رضایی فرموده اند «درخواست های نظامی محسن رضایی برای جنگیدن را یک ابرقدرت هم نمی تواند تامین کند» که این مسئله از سوی فرمانده وقت سپاه پاسداران تکذیب شد.بطوری که وی «از اساس نوشتن هر گونه نامه به حضرت امام (ره)» را کذب دانست.

متن نامه ‌امام (ره) به‌ مسوولان نظام برای اعلام آتش بس
http://www.tik.ir/display/?ID=28917&page=1

محسن رضایی: به امام نامه ننوشته ام
http://www.tik.ir/display/?ID=28914&page=1

گفت و گوی جنجالی هاشمی رفسنجانی با «همشهری»
http://www.tik.ir/display/?ID=28971&page=1

امام (ره) در پاسخ به نامه فرمانده سپاه: درخواست های نظامی محسن رضایی برای جنگیدن را یک ابرقدرت هم نمی تواند تامین کند
http://www.tik.ir/display/?ID=28813&page=1


به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» ، اما دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی دیروز متن «نامه ی حضرت امام (ره) به مسئولان برای اعلام آتش بس» را منتشر کرد که از سوی برخی جریان ها مورد تردید قرار گرفت.

به همین دلیل تصویر نامه حضرت امام (ره) در مورد اعلام آتش بس ، با تلاش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» برای نخستین بار و به صورت اختصاصی در «انتخاب» منتشر می شود که در پی می آید:


نظرات کاربران :

متاسفانه ملت ما هرکس که کار سیاسی مبتنی بر تدبیر بکند را لگد مال میکنند و موجب رشد پوپولیستهای قصی القلب میشوند. انصافا چند نفر از مقامات سیاسی ایران معنی اصول دیپلماتیک را میفهمند یا میخواهند بفهمند؟
محمد

انصافا در مورد مسائل تاریخی (یعنی واقعیت های قطعی) حرف هاشمی معتبرترین است.

هر کس به هاشمی رفسنجانی بد کند به انقلاب بد کرده است ، بیایید با دست خویش تیشه  به ریشه ی انقلاب نزنیم.
جانباز جنگ تحمیلی  

ای کاش این اطلاع رسانی قطره چکانی به پایان می رسید و گروهی همه زوایای تاریک این واقعه مهم تاریخی را بطور صحیح مکتوب می کردند. مسلما حرفهای ناگفته فراوانی وجود دارد که تا زمانی که مردم محرم شمرده نشوند بازگو نخواهد شد.
محسن

از اول هم معلوم بود هاشمی یعنی بیان واقعیات. کسانی که این فهمیده بودند شروع به تخریب این استوانه وپشتوانه واقعی انقلاب کردندچون میدانستند او چه کسی است. امن امام یار امام دست وبازوی امام  اسرار امام.کسی که رفتنش نزد امام بی بازرسی بدنی بود. دیگران تازه سراز لاک دراورده کجابودندکه حالا خودشان را همه چیز میدانند عقل کل ویار امام1؟1!!1!!!ازاین مرد جهادونستوه میخواهم کمی از زمان صبرکردن بکاهدوبه بیان واقعیات بپردازد.
mortazavi
به نظر من همین افراطی گری های برخی فرماندهان بوده و هست که کشور را عقب انداخته و خواهد انداخت. بعضی ها فکر میکنند کشور داری  مانند مسابقه هفت تیر کشی و دعوا های چاله میدانی است. ملت با فرهنگ و نجیب ایران شایسته اعتدال است


چه عجب کسی در این مملکت از انفعال بیرون آمد.
majid

اکنون که فشارها برای فرار آقای هاشمی از میدان نظام وسعت گرفته و بعضی مسئولین نیز با ابزارهای دولتی آن را تشدید نموده اند و بنظر می رسد حضور هاشمی را منفعلانه  می خواهند و در غیر اینصورت حذف وی را رقم می زنند آقای هاشمی نباید در بعضی امور سکوت را پیشه کند تا جایی که شخصی مانند محسن رضایی نیز جرات رویارویی پیدا کرده و خود را فرمانده جنگ معرفی نماید تا زمانیکه امام (ره) زنده بودند اینها جرات صحبت معمولی هم نداشتند باید بدانیم حمله به ستون خیمه ها جز نابودی خیمه چیز دیگری را بدنبال نخواهد داشت انصافا آقای هاشمی تا به حال آبروی خود را فدای نظام نموده و سکوت اختیار کرده است.
مهرداد مهدوی

خوش بود گر محک....
درود بر امام شهیدان و سلام بر آیت الله هاشمی رفسنجانی  ذخیره انقلاب و سنگ صبور نظام که با اقدام بی نظیر چهره هارا به افکار عمومی نشان می دهد.
شریفی

1.ما فرماندهان مانند آقای رضایی زیاد داشتیم. آقای ر ص  درطول جنگ بنابربعضی روایات غیر معتبر همواره اصرار داشت که فقط باید ازطریق "بصره"(محور جنوب) عراق را فتح کردودرنتیجه همواره از محور غرب غافل بودیم همین مسئله باعث شدسالهافرزندان این مرزوبوم بیشترین خسارات رامتحمل شوند.
2.یا دیگر فرمانده بنام "ش"، درزمان جنگ آنقدربه خوشنامی شهیدهمت بخل میورزید که میگفت:"ایشان(شهیدهمت)چون دندان پوسیده ایست که بایدکشیدودورانداخت".که متاسفانه همین فردپس از جنگ به بالاترین مصادر نظامی ووزارت رسید.
3.ماچنین فرماندهان لایق!!زیادداریم اما به یمن مصونیت وقدرت اقتصادی که آقایان در اختیارشان قرارداده اند کسی جرات بازگوکردن را نداردچون عاقبتش می شود: "دندان مار".
4.آن خواننده محترم هم که به آقای موسوی توصیه میکند خود بهتر میداندکه بزرگترین مخالف ایشان(آقای موسوی)کیست وچه خون دلی درزمان نخست وزیری به وی داد.
5.تشکرخودرا ازسایت انتخاب اعلام میدارم واز خداوندطلب توفیق ایشان را خواستارم.بجرات شهادت میدهم علیرغم فضای سنگین حاکم براطلاع رسانی مردانه وبا صداقت قدم بر میدارند.بدانیدکه بزودی پرده از نقاب این سرداران مزور فرهنگی نیز خواهدافتاد.خداقوت افتاد.  
ابوذرایرانی
آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید

متاسفانه دردوران ماافرادی مثل حجه الاسلام  عبدالله نوری که دونمایندگی مهم ازطرف امام خمینی راداشت (نماینده امام درسپاه پاسداران ونماینده امام درجهادسازندگی }بایدخانه نشین باشندووافرادی دیگرکه هیچ بویی ازانقلاب حس نکرده انددرراس باشند.

امام روحت شاد .لحن حضرت امام و حکایت فرمانده مزبور.حکایت جام زهر است و (....) .امام چه کشیدی .خوشحالم کسی که امام زنده بودن نهضت را زنده بودن او میدانست (آیت الله هاشمی )از موضع انفعالی بیرون آمد.به خدا گاهی زیاد صبر کردن آفت است.چطور کسی که امام اینطور با او سخن میگوید(آقای رضایی)چنین شده.همیشه برایم سوال بود که چرا امام ره بعد از جنگ آقای عبدالله نوری را با آن حکم بی نظیر به سپاه فرستاد و چرا ایشان به محض آمدن به سپاه آقای ذولقدر را اخراج کرد و تا وقتی در سپاه بود اجازه نداد ایشان به سپاه برگردد .و چرا محسن رضایی را ممنوع المصاحبه کرد.وخیلی چراهای دیگر ....مطمئنا آقای میر حسین موسوی هم مطالب نگفته ای دارند که به خاطر مصالح نظام نگفته اند
محسن