سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/3/1
12:4 صبح

لباس‌های تازه برای اقلیت‌های دینی در ایران

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

پشت صحنه یک دروغ بزرگ‌: لباس‌های تازه برای اقلیت‌های دینی در ایران!



طی دو روز گذشته، خبر دست اول(!) یک روزنامه‌نگار فرتوت ایرانی که سال‌هاست در آن سوی آبها قلم می‌زند، سه دولت مهم آمریکا، کانادا و استرالیا را دچار اشتباه کرد و بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، باعث شد این سه دولت درباره اقدام ایران، ابراز نگرانی کنند.


سرویس: از وبلاگستان
طی دو روز گذشته، خبر دسته اول(!) یک روزنامه‌نگار فرتوت ایرانی که سال‌هاست در آن سوی آبها قلم می‌زند، سه دولت مهم آمریکا، کانادا و استرالیا را دچار اشتباه کرد و بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، باعث شد این سه دولت درباره اقدام ایران، ابراز نگرانی کنند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، منشأ اصلی این خبر، مقاله امیر طاهری، روزنامه‌نگار فرتوت ایرانی در روزنامه «نشنال‌پست» بود که یک وبلاگ‌نویس ایرانی، اطلاعات جالبی از هویت او به دست داده است.

روز جمعه، نوزدهم ماه مه، روزنامه «نشنال‌پست» کانادا، خبری چاپ کرد که بر پایه طرح ملی لباس تصویبی مجلس ایران، اقلیت‌های ایرانی، مجبور به داشتن لباس جداگانه از مسلمان‌های ایران خواهند بود.

با باور این خبر، ایران را با زمان آلمان نازی مقایسه می‌کنند؛ هنگامی که یهودی‌ها مجبور بودند روی لباسشان علامت مخصوص بزنند.

در پی این خبر، «شون مک‌‏کورمک»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک موضع‌‏گیری حق به جانب، گفت: «اگر چنین حادثه‌‏ای در ایران یا هر جای دیگری رخ دهد، مطمئناً نکوهیده و مطرود است. فکر می‌‏کنم این اقدام، پژواکی از آلمان زمان هیتلر است».

«استفان هارپر»، نخست‌‏وزیر کانادا نیز در موضع‌‏گیری عجولانه‌‏ای در اتاوا گفت: «متأسفانه چیزهای بسیاری از دولت ایران دیده‌‏ایم که نشان می‌‏دهد، این کشور قادر به انجام این نوع اقدامات است».

هارپر گفت: «فکر می‌‏کنم حیرت‌‏آور است، کشوری روی زمین کاری انجام دهد که یادآور آلمان نازی باشد».
وی افزود: «این‌که چنین اقدامی انجام شود، کاملاً مشمئزکننده است».

در همین حال، «ژاسون کنی»، معاون پارلمانی نخست‌‏وزیر کانادا نیز به مجلس عوام کانادا گفت: «مقامات کانادایی در تلاشند، صحت و سقم این خبر را دریابند و عمیقاً از این موضوع نگرانند».

وی تأکیدکرد: «اگر درستی چنین خبرهایی تأیید شود، دولت جمهوری اسلامی به شدیدترین حالت محکوم خواهد شد! این مسأله‌‏ای است که کل جهان متمدن، باید آن را محکوم کند».

اما یک وبلاگ‌نویس در دو نوبت اطلاعات جالبی را درباره عامل این خبر منتشر کرده است. نویسنده وبلاگ «ژرف» اندکی بعد از انتشار مقاله طاهری در نشنال پست نوشت: «در چند ساعت گذشته، از وقتی که این خبر بیرون آمده، تقریبا هر دقیقه، یک وبلاگ انگلیسی درباره‌اش می‌نویسد و تقریبا تمام وبلاگ‌های مهم (بیشتر دست راستی) این خبر را تیتر کرده‌اند».

او در یاداشتی که چند روز بعد در همین مورد منتشر کرد نوشت: «روزنامه نشنال‌پست خبری که مال روزنامه‌نگار خودش بوده‌است را برداشته ولی مقاله امیرطاهری را هنوز گذاشته ‌بماند، که می‌تواند اشاره به این باشد که روزنامه مسئول خبر را امیرطاهری می‌داند.

تصویر یک یهودی در زمان هیتلر که در مقاله مذکور به آن استناد شده است!امیرطاهری در روزنامه‌های دست راستی آمریکا می‌نویسد. او قبل از انقلاب سردبیر روزنامه «کیهان» بوده ‌است. بعد از انقلاب در غرب خودش را بعنوان متخصص خاورمیانه و اسلام معرفی کرده و در روزنامه‌های انگلیسی و عربی مقاله می‌نویسد. از نظر تعداد مقاله چاپ کرده در روزنامه‌‌های آمریکایی از خیلی از ایرانیهای دیگر جلوتر است. انصافا نسبت به خیلی از آمریکاییها که ادعای خاورمیانه‌شناسی می‌کنند، سوادش بیشتر است و هر از گاهی چیزهای جالبی هم توی مقاله‌هایش پیدا می‌شود. بیشتر چیزی شبیه نوری‌زاده است، منتهی سواد انگلیسی‌اش خیلی بهتر است. مقالاتش هم بهتر برای سطح سواد خواننده‌ی نوعی آمریکایی تنظیم شده‌اند تا نویسندگان ایرانی دیگر که مثلا فرض می‌گیرند همه آمریکاییها می‌دانند که در ایران چند سالی یک جریان اصلاح‌طلبی بود...

ولی اگر به لطف مؤسسه تبلیغاتی «بنادر اسوشیتز» نبود بعید بود که امیرطاهری بتواند مقالاتش را جای مهمی‌ چاپ کند(نه مقام مهمی‌ دارد، نه سابقه‌ای مهم). این مؤسسه یک مؤسسه تبلیغاتی است و با ارتباطاتی که با رسانه‌ها دارد به نویسندگانش کمک می‌کند مقالاتشان را در روزنامه‌های مختلف چاپ کنند. تقریبا وجه مشترک نویسندگانی که از این مؤسسه خاص برای به چاپ رساندن مطالبشان استفاده‌ می‌کنند، ضدیتشان با مسلمانان(تقریبا از هر نوعیش) و طرفداری شدیدشان از اسرائیل است. کسانی مانند ریچاردپرل، مایکل‌لدین و دانیل پایپ از طریق این مؤسسه مطالبشان را در روزنامه‌ها منتشر می‌کنند.

این مؤسسه انصافا کارش را در تبلیغات خوب انجام می‌دهد. مثلا در مورد کتاب آذرنفیسی دیدیم که چطور یک کتابی که خواندش روان نبود و نمی‌توانست بخودی خودش عامه‌پسند باشد را با فراهم کردن تبلیغات بموقع رسانه‌ای، آنقدر معروفش کردند که به معروفترین کتاب درباره ایران که در آمریکا چاپ شده(شاید بعد از کتاب بدون دخترم هرگز) تبدیل شد. البته الان که آذرنفیسی حسابی معروف شده‌، دیگر به این مؤسسه نیاز ندارد و اسمش هم از آنجا برداشته‌شده‌است.

تا الان خبر دروغی که امیرطاهری و نشنال پست کانادا درست کردند بیش از دو میلیون بار در جستجوی گوگل ظاهر می‌شود. واقعا شاید یک رکورد جهانی باشد در سرعت انتشار یک خبر ناردست. نمی‌دانم امیرطاهری آنقدر وجدان کاری درش وجود دارد که یک مقاله بنویسد و بگوید چه شد که اشتباه خبری فاحشی بدین حد مرتکب ‌شد یا نه».




  •   اگر خاطرات پرویز راجی آخرین سفیر شاه ایران در انگلستان را خوانده باشید ... می دیدی او از طرف ساواک و بعد از پیروزی کارتر در انتخابات امریکا که روزنامه‌های غربی شروع به انتقاد از وضعیت حقوق بشر شاه کرده بودند برای اثبات این که حقوق بشر در ایران از همه جای دنیا بهتر است به لندن فرستاده شده بود تا زیر نظر مستقیم سفیر ایران به نفع شاه مقاله بنویسد. به عبارت بهتر بر خلاف شما بچه محصل ها که فقط بلدید حرف‌های من را سانسور کنید امیر طاهری متخصص جنگ روانی ساواک بود ... برای مثال موقعی که در زمان خاتمی صحبت از سفر خاتمی به مصر شد، امیرطاهری در یکی از روزنامه‌های انگلیسی زبان مصری نوشت اگر خاتمی می‌خواهد به مصر برود قدمش روی چشم ولی نباید انتظار داشته باشد که رئیس کشور مصر یعنی مبارک از او استقبال کند چون خاتمی در ایران یک تدارکات چی و نه یک رئیس کشور است. بعدها دیدیم که خیلی از به اصطلاح متفکرین در ایران هم خاتمی را تدارکات چی معرفی کردند ... بعد از زلزله بم هم امیر طاهری در روزنامه‌ انگلیسی خلیج نوشت فکرش را بکنید اگر همین زلزله در بوشهر اتفاق می‌افتاد و نیروگاه بوشهر در حال کار بود چه به روز مردم ساکن در کشورهای "خلیج عربی" آمده بود. امیرطاهری پول می‌گیرد که علیه ایران سرو صدا کند و اگر به متن اظهار نظرهای مقامات آن سه کشور "مهم" هم دقت کنید می‌بینید که آنها دقیقاً می‌دانند که ماجرا از چه قرار است و طبق یک سناریو به پرسش از قبل طراحی شده جواب از قبل طراحی شده می‌دهند.

  •   غالباَ این روش یکی از شیوههای تبلغ علیه ایران است. بعد از مدتی نیز - اگر خیلی انصاف داشته باشند - به صورت خیلی ریز خبر مذکور را تکذیب می کنند!!
    یدی

  •   اشتباهی در انتشار رخ نداده و کاملا برنامه ریزی شده این کار انجام شده است مثل کاری که خبرنگار امریکایی چند ماه پیش انجام داد و تا امدیم ثابت کنیم دنیا از این خبر نادرست پر شده بود تخریب سریع ولی بازگرداندن خبر نیاز به مدت طولانی دارد

  •   خدا وکیلی خیلی نامردند با چاپ این گونه خبرها. تو دانشگاه ما تو آمریکا که خیلی تاثیرات منفی داشت. خود من بیشتر از هر کسی جا خوردم. کلی از ما انرژی گرفت تا بتونیم ته و توی قضیه رو در بیاریم و ماجرا رو تحت کنترل بگیریم. خدا لعنتشان کناد.

  •   آقا واقعا که بعضی از این روزنامه نگارهای به اصطلاح اپوزیسیون در خارج از ایران در بیشتر مواقع آنقدر دچار اشتباهات فاحش میشوند که حتی برخی از طرفداران خودشان در داخل ایران را نیز دچار نفرت از خود میکنند. این اولین بار نیست که چنین اشتباهات فاحشی را در گفتار و نوشتار این گونه افراد به خصوص مقیم لندن شاهد هستیم.ما هرگز از یاد نخواهیم برد که دکتر ع - ن مقیم لندن که برای روزنامه ها و تلویزیونهای عربی وانگلیسی زبان فرسایی و قلم فرسایی میکند در برخی از مواقع دچار چنان اشتباهات فاحشی در گفتار و نتیجه گیری خود شده است که حتی از طرف دوستان خود نیز مورد ملامت قرار گرفته است ولی حتی حاضر نبوده اند که در این موارد کوچکترین صحبتی بکنند و اشتباهات خود را تصحیح نمایند.برخی از همین افراد با یک چنین خبرهایی سریعا شروع به نتیجه گیریهای پی در پی و اشتباه میکنند و یکی از دلایل بیچارگی و درماندگی اپوزیسیون خارج از ایران همین است و بس.

  •   بسم الله الرحمن الرحیم
    به نظر من این اطلاعات می تواند یک موقعیت کلیدی در اختیار ما بگذارد تا با آرشیو نمودن چنین اطلاعاتی گزارشی از نگاه غرض ورزانه غرب داشته باشیم .
    با تشکر.

  •   امیر طاهری خیلی دروغهای دیگر نیز نوشته و بی پایه . حالا شما چرا به این بند دادید و چنین مهربانه از این پیر مرد مزدور انتظار وجدان کاری دارید ؟ اون داره کارش رو ( یعنی مزدوری و پخش تبلیغات) انجام میده .

  •   چرا سفیر این دو دولت "مهم" استرالیا و کانادا و حافظ منافع دولت "مهم" امریکا را ایران احضار نکرد؟ آنها بابت اظهارات احمدی نژاد سفیر احضار کردند، نکردند؟

  •  

    بمب دیپلماتیک در زمین بوش


     


    متن کامل نامه احمدی نژاد به بوش


     


     


     

    آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 


     



    انرژى هسته اى و ضرورت هاى زمانه 2