سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/3/2
10:0 عصر

ناگفته‌های ناآرامی‌های روز گذشته در تبریز

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

خبرنگار «بازتاب» از تبریز گزارش داد، در ادامه ناآرامی‌های عصر روز گذشته در تبریز، صبح امروز نیز ناآرامی‌های پراکنده‌ای در گوشه و کنار این شهر رخ داد که حوالی ظهر، به تدریج با حضور نیروهای انتظامی پایان یافته است.

این ناآرامی‌ها در پی انتشار کاریکاتور توهین‌آمیزی روی داد که حدود ده روز پیش، در روزنامه «ایران» جمعه منتشر شده بود و پیش از مرکز استان آذربایجان شرقی، موجب تجمعات پراکنده‌ای در چند دانشگاه مهم کشور شده بود. به گونه‌ای که بعدازظهر دیروز نیز هزاران نفر از مردم تبریز، با تحصن و تجمع اعتراض‌آمیز در خیابان‌های این شهر، حرکت و این روزنامه را به شدت محکوم کردند.

گفته می‌شود، تعداد حاضران که برخی از آنان تماشاچی بودند و بسیاری دیگر، نیز شعارهایی در محکومیت اقدام روزنامه مذکور سر می‌دادند، به ده‌ هزار نفر می‌رسید که در میان آنان، نزدیک هزار نفر نیز دست به اقدامات آشوب‌طلبانه، نظیر آسیب رساندن به بانک‌ها و مراکز دولتی می‌زدند.

آغاز تجمع، میدان «نماز» تبریز بود که با دخالت پلیس و نیروهای یگان ویژه به درگیری بین تجمع‌کنندگان و پلیس انجامید. پس از حضور پلیس در این میدان، تجمع‌کنندگان به سمت فرمانداری و استانداری حرکت کرده و با درهای بسته این ادارات روبه‌رو شدند.

تجمع‌کنندگان، خواستار حضور مقامات محلی و همراهی آنان با تجمع‌کنندگان بودند. در این تجمع، خساراتی به ساختمان استانداری و بیمه ایران، واقع در میدان «شهدا» نیز وارد آمد.

تجمع‌کنندگان که هر لحظه بر تعداد آنان اضافه می‌شد، از سمت میدان ساعت به طرف آبرسان و دانشگاه تبریز حرکت کرده و با شعارهای «روزنامه ایران تعطیل باید گردد»، «یاشاسین آذربایجان»، بخشی از شهر را به حالت تعطیلی کشانده و عبور و مرور را کاملا مختل کرده بودند.

نزدیک ساعت 18 در مقابل دانشگاه تبریز، درگیری‌هایی هم میان شهروندان پلیس رخ داد و چند تیر هوایی نیز شلیک شد.

در این درگیری که هر لحظه بر شدت آن اضافه می‌شد، یک مینی‌بوس پلیس، یک تویوتای یگان ویژه، چندین موتورسیکلت پلیس، یک دستگاه رنو و دو دستگاه پیکان در آتش خشم تجمع‌کنندگان سوختند. همچنین تعدادی گاز اشک‌آور برای متفرق کردن حاضران پرتاب شد.

گفته می‌شود، در این درگیری، به بیش از بیست بانک دولتی خسارات شدیدی وارد شد که در این میان بانک ملت شعبه آبرسان آزادی و بانک تجارت بیلانکوه و بانک پارسیان کاملا در آتش سوختند.

همچنین ده‌ها تن زخمی شده و حال 4 نفر از آنان وخیم است اما تاکنون گزارشی از فوت هموطنان تبریزی به دست ما نرسیده است.

بمب دیپلماتیک در زمین بوش




متن کامل نامه احمدی نژاد به بوش




 



آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 





انرژى هسته اى و ضرورت هاى زمانه 2