سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/3/5
7:3 صبح

فتواهای جالب نامزد دوم خردادی انتخابات خبرگان

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

فتواهای جالب نامزد دوم خردادی انتخابات خبرگان

آیت الله «محمد ابراهیم جناتی» به عنوان کاندیدای گروهها و احزاب دوم خردادی در انتخابات خبرگان در استان سمنان، فعالیت تبلیغاتی خود را در این استان آغاز کرده است. 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  
  
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ، چندی است رساله توضیح المسائل آیت الله جناتی در بین اعضای و هواداران گروهها و احزاب دوم خردادی و کارکنان برخی ادارات سطح استان سمنان توزیع می شود . همچنین افراد یاد شده در جلسات و محافل خود در حال بررسی راهکارهای و شیوه های معرفی و تبلیغ این نامزد انتخابات خبرگان هستند.
آیت الله جناتی که در سال 1311 در شاهرود متولد شده است به خاطر برخی از فتواهایی که در باره آزادی رقص، قمار (نرد، پاسور و شطرنج)، موسیقی، ازدواج با زنان اهل کتاب پاک بودن کافر و ... که در رساله توضیح المسائل خود منتشر کرده است بسیار مورد علاقه و توجه گروههای دوم خردادی قرار گرفته است.
برخی از فتواهای وی به این شرح است:
- «زنانی که حجاب شرعی را رعایت نمی کنند و امر به معروف و نهی از منکر در آنها نیز اثری ندارد، نگاه کردن به آنها در صورتی که بگونه ریبه و لذت نباشد اشکال ندارد.»
- «تصدی مقام قضاوت و مقام های دیگر مانند مقامات اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری، مدیریتی، ریاست ها و... توسط زنان در صورتی که در انجام آنها توانایی داشته باشند و موازین شرعی از حیث پوشش و غیر آن را حفظ کنند، اشکال ندارد.»
- «اذن پدر در ازدواج دختری که به گونه کامل مصلحت و مفسده را درک می کند و تحت تأثیر احساسات قرار نمی گیرد، شرط نیست و اختیار با خود اوست.»
- «بیرون رفتن زن از منزل در صورتی که با حق شوهر منافات داشته باشد، باید از از او اذن بگیرد، وگرنه اذن او معتبر نیست. پس در این صورت می تواند بدون اذن او از منزل برای تعلیم و تعلم و کارهای اجتماعی و وظایف سیاسی با حفظ حدود اسلامی و نیز برای دیدار پدر و مادر و فامیل بیرون رود و نیازی به این نیست که در ضمن عقد، آن را شرط کند.»
- «پیدایش بلوغ دختر به عادت ماهانه است و اگر بر اثر عوارض مزاجی عادت ماهانه ندارد باید به عادت
ماهانه دختران بستگان و فامیل خود مراجعه کند و عادت آنها را زمان بلوغ خود قرار دهد.»
«ازدواج با زنان کتابی، چه آنکه به گونه موقت و چه به گونه دائم و همیشگی، جایز است.»
- «رقصیدن زنان برای زنان و مردان برای مردان در مجالس عروسی و مناسبت فرح و شادی اشکال ندارد و همچنین است رقصیدن زنان برای شوهرانشان.»
- «شنیدن آهنگ هایی مانند موسیقی کلاسیک در انسان احساس خوشایندی را پدیدار می سازد و در رفع خستگی و آرامش اعصاب مؤثرند اشکال ندارد.»
- «کافران از هر نوع و قسمی که باشند از نظر جسمی و بدنی پاک، ولی از نظر روحی و معنوی، پلید و ناپاک می باشند.»
- «بازی کردن با آلات قمار از قبیل نرد، پاسور و شطرنج در صورتی که به عنوان ورزش فکری، تقویت بنیه ریاضی و یا سرگرمی باشد و در آن برد و باخت نباشد اشکال ندارد، حتی اگر چه عنوان آلت قماری از آنها زایل نشده باشد.»
- «مجسمه سازی که امروزه به عنوان فن و هنر گرانقدر و ارزشمند به شمار می آید و از انگیزه های مذموم و ناپسند و از آلودگی، شرک و قصد تشبه به خالق، مبرا است و با تحول زمان و شرایط آن، ملاک حرمت و یا کراهت آن متحول شده، اشکال ندارد.»
اکنون سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و آیت الله جناتی به عنوان کاندیداهای انتخابات خبرگان در استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

متن کامل نامه احمدی نژاد به بوش

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

انرژى هسته اى و ضرورت هاى زمانه 2