سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/3/21
8:0 عصر

چند وزیر با دولت نهم خداحافظی می‌کنند؟

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

چند وزیر با دولت نهم خداحافظی می‌کنند؟

دولت نهم به ریاست محمود احمدی‌نژاد، پس از گذشت حدود 300 روز فعالیت، هم‌اکنون شکل جدیدی به خود گرفته است. رئیس جمهوری میثاق‌نامه‌ای با وزرای دولت نهم به پیمان بسته است که براساس یکی از بندهای آن، عملکرد وزیران پس از گذشت یک سال از فعالیت این دولت، مورد ارزیابی، و وزیران دارای عملکرد ضعیف، تغییر خواهند کرد.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 



در حالی که دولت احمدی‌نژاد کم‌کم به سیصدمین روز فعالیت خود نزدیک می‌شود، بر اساس بندی از میثاق‌نامه رئیس‌جمهور با وزرای خود، آنها که عملکرد مناسبی از خود بروز نداده‌اند، دستخوش تغییر می‌شوند.
این بند اکنون شایعاتی را در محافل خبری درباره ابعاد و مصادیق ترمیم کابینه طرح کرده است.

بر اساس برخی شایعات که از دولت به محافل خبری کشانده شده است، برخی وزیران همچون مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن، پرویز کاظمی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، محمد اسکندری وزیر جهاد کشاورزی، داود دانش جعفری وزیر اقتصاد و دارایی و محمد رحمتی وزیر راه‌و‌ترابری پس از گذشت یک سال فعالیت احتمالا با دولت نهم خداحافظی و کنار خواهند رفت.

مروری بر روند فعالیت برخی رسانه‌ها حاکی از آن است، هنگامی که دو سه ماه از آغاز فعالیت کاری کابینه دولت نهم می گذشت، برخی مخالفان برنامه‌های اقتصادی این دولت مدعی از هم‌گسیختگی در کابینه بودند و اذعان می کردند که دولت نهم با این وزیران و برنامه‌های اقتصادیش ره به جایی نخواهد برد و تغییر وزیران را مطرح می‌کردند.

اما دولت نهم با آغاز سال 1385 شکل جدیدی به خود گرفته و نتیجه بخشی از برنامه‌های اقتصادی آن که در دو بعد مثبت و منفی قابل بررسی است، ملموس شده است. وزیران اقتصادی و سیاسی دولت نهم نیز پس از آرایش نفرات مورد نظر خود ظرف مدت شش ماه در وزارتخانه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی را از حالت مسکوت خارج کرده و در آنها جانی تازه دمیده‌اند.

در همین حال، برخی اصلاح طلبان، کارگزاران و به طور کلی مخالفان برنامه‌های کلیدی و حیاتی دولت نهم در تلاشند با ناکارآمد جلوه دادن عملکرد برخی وزارتخانه‌ها، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران را وادار کنند سکان‌دار هدایت این وزارتخانه‌‌ها را در آغاز سال دوم فعالیت دولت تغییر دهد... .

تغییر اعضای کابینه دولت نهم در ابعاد گسترده می‌تواند خبر خوشی برای مخالفان برنامه‌های دولت نهم ارزیابی شده و همچنین موجب عدم تحقق اهداف برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت شود.

پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهوری، فرهاد رهبر رئیس سازمان مدیریت و داوود دانش جعفری وزیر اقتصاد که مثلث اقتصادی دولت نهم را تشکیل داده‌اند، به همراه پرویز فتاح وزیر نیرو، حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، نیز با آرامش خاطر در حال فعالیتند. در عین حال، به نظر می رسد باید اکثریت تصمیم گیری‌های اقتصادی دولت نهم با موافقت داوودی و رهبر عملیاتی شود... .

قدرت نرم (1)/


 

 فدرت نرم (2)/

 

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

 

انرژى هسته اى و ضرورت هاى زمانه 2

متن کامل را در ستون «گزارش» بخوانید.