سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/3/29
12:0 صبح

حاشیه‌های اعلام کمک 50 میلیون دلاری ایران به حکومت حماس

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

حاشیه‌های اعلام کمک 50 میلیون دلاری ایران به حکومت حماس


زمانی که سال‌ها پیش علی‌اکبر محتشمی، کمک‌های دولت و مردم ایران را به صورت یک چک پنج میلیون دلاری به یاسر عرفات ارائه کرد و از او خواست لیست هزینه‌ها را در اختیار او قرار دهد، عرفات چک را به آقای محتشمی بازگردانده و اظهار کرد که این مبلغ به کار ما نمی‌آید.


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

«محمود الزهار»، وزیر خارجه دولت حماس که هفته گذشته میهمان هفت کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران بود، دستیابی دولت خود به کمک پنجاه میلیون دلاری ایران را اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در این سفر نسبتا طولانی علاوه بر ایران از پاکستان، برونئی، اندونزی، مالزی، چین و سوریه هم دیدن کرده است.

الزهار روز گذشته اعلام کرد که ایران قرار است کمک پنجاه میلیون دلار را در قالب سیصد خودرو، دو فروند هواپیما و ساخت دو بیمارستان در اختیار حماس قرار دهد. پاکستان هم گفته است که سه میلیون دلار به حماس کمک می‌کند و کشور برونئی نیز هزینه یک سال سفرهای خارجی مقامات حماس را می‌پردازد.

به گفته وی، یک مرکز اروپایی نیز بیست میلیون دلار کمک ارائه می‌کند. او افزود: ما همچنان از مرز رفح به انتقال پول‌ها ادامه خواهیم داد و نمی‌گذاریم شیر را از دهان بچه‌های ما بگیرند و داروها را از بیمارانمان دریغ کنند. این در حالی است که برخی مقامات بین‌المللی از زمانی که گروه حماس به قدرت رسیده، کمک‌های خود را به دولت فلسطین متوقف کرده‌اند و حماس اکنون در یک وضعیت سخت مالی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد به رغم آن‌که کشورهای عربی کمک‌های بیشتری به گروه حماس می‌رسانند، به دلیل ترس آنان از فشارهای غرب، بیشتر کمک‌های ایران به این گروه فلسطینی مورد تبلیغات قرار می‌گیرد.

زمانی که سال‌ها پیش علی‌اکبر محتشمی، رئیس کنفرانس جهانی حمایت از مردم فلسطین، کمک‌های دولت و مردم ایران را به صورت یک چک پنج میلیون دلاری به یاسر عرفات ارائه کرد و از او درخواست کرد لیست هزینه‌ها و مکان مصرف این مبلغ را به همراه اسناد و مدارک آن، در اختیار او قرار دهد، عرفات چک را به آقای محتشمی بازگردانده و اظهار کرد که این مبلغ به کار ما نمی‌آید. زیرا ما صدها میلیون دلار از کشورهای ثروتمند عربی با یک اشاره دریافت می‌کنیم و بنابراین حاضر نیستیم برای این مبلغ ناچیز به شما حساب پس بدهیم.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

همچنین یک کارشناس اقتصادی با نقد کمک ایران به حماس پیشنهاد کرد: کمک‌های ایران به این دولت نوپا، به صورت وام‌های درازمدت و همچنین ساخت تجهیزات ایرانی و کارخانه‌هایی باشد که ایرانیان خود آنها را ساخته‌اند.

وی افزود: معلوم نیست در شرایطی که خودمان از نظر هواپیما مشکل داریم، چگونه به دولت فلسطین پیشنهاد ارسال دو فروند هواپیما داده‌اید؟

قدرت نرم (1)/

 

فدرت نرم (2)/

 

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

 

انرژى هسته اى و ضرورت هاى زمانه 2