سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/3/29
5:46 عصر

افراشتن بزرگترین پرچم ایران در خلیج فارس

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته


بزرگترین «پرچم» ایران برای نشان دادن اقتدار کشور در آبهای خلیج فارس اول تیرماه در بندر لنگه به اهتزاز در می‌آید.

به گزارش ایرنا، این پرچم که به سفارش شهرداری بندرلنگه تهیه شده است، ‪ ۴۵‬مترمربع مساحت دارد و در ارتفاع ‪۳۰‬ متری نصب می‌شود.
شهرداری بندرلنگه این پرچم را به دلیل آنکه امارات پرچم بزرگی را برایی نشان دادن اقتدار خود بر حاشیه جنوبی آبهای خلیج فارس در دوبی نصب کرده تهیه کرده است.

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید   

فرشاد نجفی اسداللهی، تهیه‌کننده این پرچم، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره ویژگی‌های این پرچم گفت: این پرچم از جنس ساتن بوده و روی «پلی استر» کار شده است.
وی افزود: به دلیل بزرگی این پرچم، برای چاپ آن از شیوه پزتیو استفاده شده است. همچنین به دلیل آنکه پارچه‌ای در این ابعاد در بازار وجود نداشت، از سه تکه پارچه برای تهیه آن استفاده شد.
وی با اشاره به شرایط آب و هوایی منطقه خلیج فارس، ادامه داد: میزان ماندگاری رنگ این پرچم، یک ماه است و ماهانه تعویض خواهد شد.

مدیر موسسه ایران اسکرین، هزینه تهیه این پرچم را یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار ریال برآورد کرد.
وی یادآور شد: پنج سال پیش بزرگترین پرچم ایران برای استفاده در راهپیمایی روز قدس در ابعاد ‪ ۵۰‬در ‪ ۱۰۰‬متر تولید شد که در نهایت به مسئولان کشور فلسطین اهدا شد.
وی افزود: به دلیل آنکه این پرچم در جایی ثبت نشده است، پرچمی که قرار است در بندر لنگه افراشته شود، بزرگترین پرچم فعلی ایران محسوب می‌شود.

نجفی با بیان اینکه هزینه تمام شده پرچم در ایران پائین‌تر از سطح جهانی است، گفت: این امر سبب شده که باوجود وارداتی بودن مواد اولیه تهیه پرچم در ایران، هزینه تمام شده آن حتی از پرچمهای چینی نیز ارزان‌تر باشد.
وی در خصوص صادرات پرچم به سایر کشورها نیز گفت: استاندارد جهانی برای تولید پرچم شامل ضریب نوری هفت و ضریب شست وشوی چهار است که به تازگی نمونه‌ای با استانداردهای یادشده تهیه شده است.

وی افزود:این پرچم به واحد نساجی موسسه‌استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تحویل شده است و در صورت تایید نهایی، با هدف صادرات به تولید انبوه خواهد رسید.
به گفته وی، جنس پرچمهای صادراتی از جنس پلی‌استر و رنگهای مورد نیاز در آن نیز از آلمان وارد شده است.

نجفی با اشاره به بازار دست نخورده صادرات پرچم گفت: هم‌اکنون کشورهایی نظیر امارات متحده‌عربی فاقد چنین بخشهایی هستند که می‌توان به عنوان بازار هدف در آنجا فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه پرچم‌های مذهبی در ایران بدون نظارت تولید می‌شوند، یادآور شد: استانداردهای تدوین شده از سوی وزارت صنایع و معادن در حوزه پرچم تنها به پرچم ملی ایران اختصاص دارد و با وجود بالا بودن تولید پرچمهای مذهبی در ایران، هیچ نهادی بر آن نظارت نمی‌کند.

 


 

قدرت نرم (1)/

 

فدرت نرم (2)/

 

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

 

انرژى هسته اى و ضرورت هاى زمانه 2