سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/23
10:46 عصر

باران هاى تابستانى» خونبار تل آویو در لبنان

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

صهیونیست ها همزمان با حمله به غزه و لبنان، سوریه را تهدید کردند
«باران هاى تابستانى» خونبار تل آویو در لبنان
107262.jpg
نوشته سید عبدالمجید زواری
روزنامه جوان - 24/4/85

 

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

ارتش رژیم صهیونیستى در ادامه تجاوز گسترده خود به لبنان، مناطق جنوب این کشور، جنوب بیروت، فرودگاه و جاده ارتباطى این شهر به دمشق را هدف حملات زمینى و هوایى خود قرار داد.
به گزارش جوان رژیم صهیونیستى به بهانه به اسارت گرفتن دو سرباز این رژیم توسط نیروهاى حزب الله از روز چهارشنبه لبنان را هدف شدیدترین حملات دریایى، زمینى و هوایى خود قرار داده است و موجب کشته شدن بیش از ۵۰ شهروند لبنانى و زخمى شدن دهها تن دیگر شده   است.
همچنین بر اثر حملات گسترده صهیونیست ها زیان هاى فراوانى به تأسیسات زیربنایى لبنان وارد شده است.
جنگنده هاى اسرائیلى روز پنج شنبه و جمعه فرودگاه بیروت را هدف حملات خود قرار دادند و موجب توقف پروازها و تعطیلى این فرودگاه شدند.
همچنین برخى منابع خبرى روز جمعه گزارش دادند که جنگنده هاى رژیم صهیونیستى مناطقى اطراف خانه نبیه برى رئیس مجلس لبنان را نیز بمباران کردند.
در واکنش به تجاوزات صهیونیست ها به لبنان نیروهاى حزب الله نیز شمال فلسطین اشغالى را هدف قرار دادند.
به گفته منابع خبرى شهرک هاى صهیونیست نشین در آماج حملات موشکى حزب الله قرار گرفته اند و رژیم صهیونیستى تاکنون به اصابت هشتصد موشک کاتیوشا به مناطق مختلف فلسطین اشغالى در دو روز گذشته اعتراف کرده است.                                          برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید
به گزارش منابع خبرى حملات قاطع حزب الله موجب وحشت شهرک نشینان صهیونیست شده و اکثر آنها با خروج از شمال فلسطین اشغالى به سمت مناطق مرکزى فرار   کرده اند.
همچنین نیروهاى حزب الله تهدید کرده اند در صورت ادامه حملات به بیروت، شهر حیفا سومین شهر بزرگ اسرائیل در عمق ۵۰ کیلومترى را آماج حملات بى امان موشکى خود قرار خواهند   داد.
اهمیت اقدام حزب الله و اسارت گرفتن سربازان اسرائیلى
به عقیده برخى ناظران سیاسى اقدام حزب الله در به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائیلى ضمن پیچیده کردن بحران منطقه، عملاً اقدامى در جهت ایجاد توازن قوا به نفع حماس مى باشد که بر اثر اقدام مشابهى با حملات گسترده صهیونیست ها در غزه مواجه شده بود.
به عقیده این کارشناسان بحران غزه که با حمله گسترده صهیونیست ها و مقاومت و پایدارى نیروهاى فلسطینى به تدریج قفل شده بود و رفته رفته به سمت یک بن بست سیاسى پیش مى رفت، با ورود حزب الله به صحنه با آرایش جدیدى مواجه   شد.
هر چند اقدام حزب الله با واکنش شدید صهیونیست ها همراه شده است و حتى در جریان فرافکنى، سوریه و ایران نیز از سوى صهیونیست ها با تهدید مواجه شده اند اما با در نظر گرفتن شرایط رژیم صهیونیستى بعید به نظر مى رسد که این رژیم عملاً توان درگیرى در چند جبهه از جمله حماس، حزب الله و سوریه را داشته باشد و در بلند مدت ناچاراً باید در جهت فرونشاندن آتش این بحران اقدام کند.
از سوى دیگر محکومیت گسترده حملات صهیونیست ها به غزه و لبنان در مجامع بین المللى و در سطح افکار عمومى از دیگر عواملى است که برغم حمایت هاى امریکا از تل آویو، این رژیم را براى پایان دادن به جنایات خود در تنگنا و محدودیت قرار مى دهد.
رئیس جمهور لبنان نیز با تایید مقاومت حزب الله لبنان علیه تجاوزات دشمن اظهار داشت: لبنانى ها در موضع گیرى ملى شان ثابت قدم هستند.
وى افزود: لبنانى ها در سال ۲۰۰۰ نیز با تهدیدات اسراییل روبرو بودند اما توانستند جنوب را آزاد سازند چرا که آنها در موضع گیرى ملى شان و مبارزاتشان و آزاد سازى تمام مناطق تحت اشغال ثابت قدم هستند.
امبل لحود تأکید کرد: تهدیدات اسرائیل علیه لبنانى ها وحدت و همبستگى لبنانى ها را افزایش   مى دهد.

بحران غزه بیم ها و امیدها

 

گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران


قدرت نرم (1)/

فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید

 

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید