سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/25
6:8 عصر

تخلیه‌ی تل‌آویو از بیم حملات موشکی

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید


 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  


 

 


 


 



آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

ایستگاه قطار، بندر و پالایشگاه حیفا هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفت
حمله‌ی گسترده‌ی نظامیان صهیونیست به جنوب لبنان
تخلیه‌ی تل‌آویو از بیم حملات موشکی

بر اساس آخرین گزارش‌ها دولت اسراییل پس از حملات موشکی حزب‌الله به حیفا و عکا دستور تخلیه‌ی شهر تل آویو را صادر کرد. نیروهای ارتش اسراییل بر اساس این دستور صادره از ساکنین تل آویو خواستند که هر چه سریعتر منازل خود را به مقصد پناهگاه‌های مستقر در اطراف این شهر ترک کنند.

خبرنگار الجزیره گفت: لحظاتی پیش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ا‌ی رسمی اعلام کرد برای اولین بار در حملات خود به عکا و حیفا از موشک‌های نوع رعد -2 و رعد- 3 استفاده کرده و این موشک‌های دوربرد می‌توانند مرکز تل آویو را نیز هدف قرار دهند.

در حمله به حیفا، ایستگاه قطار این شهر هدف قرار گرفته است و تاکنون 9 تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شده‌اند. هم‌چنین پالایشگاه نفت این شهر و بندر حیفا نیز هدف قرار گرفته است.

حزب‌الله لبنان هم چنین در بیانیه‌ی خود تاکید کرده است که به دنبال هدف قرار گرفتن بسیاری از مراکز مهم و اقتصادی لبنان چون بنادر از سوی جنگنده‌های اسراییلی، حزب‌الله جهت پاسخ به این حملات تمام مراکز مهم و اقتصادی اسراییل را هدف قرار خواهد داد که هدف بعدی پس از پالایشگاه‌ نفت حیفا، مراکز پتروشیمی اسراییل در این شهر خواهد بود.

هم چنین حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرده است، نیروهای این مقاومت اسلامی با تمام هوشیاری خود در میدان جنگ حاضر هستند و اظهارات ارتش اسراییل مبنی بر ورود نیروهای ویژه به خاک لبنان در چارچوب جنگ روانی انجام گرفته است.

در این بیانیه هم چنین آمده است: هدف اسراییل برای ورود نیروهای ویژه به جنوب لبنان واقعیت دارد اما تاکنون تمام تلاش‌های اسراییل برای تحقق این هدف با شکست مواجه شده به طوری که نیروهای حزب‌الله شب گذشته تلاش تعدادی از نفربرهای زرهی اسراییل را که به همراه چند بلدوزر درصدد ورود به خاک لبنان در مناطق مرزی بودند با شکست مواجه ساختند و یک بولدوزر اسراییلی به همراه دو نفربر زرهی منهدم شدند.

در این بیانیه، حزب‌الله لبنان با هشدار به دولت اسراییل تاکید کرده حزب‌الله لبنان در حملات موشکی خود عمدا مرکز پتروشیمی اسراییل در حیفا را هدف قرار نداده است اما در حمله بعدی به حیفا مطمئنا این مرکز حیاتی و مهم در اسراییل مورد حمله خواهد بود.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

خبرنگار الجزیره گفت: ارتش اسراییل بلافاصله پس از حمله موشکی حزب‌الله به حیفا که پالایشگاه نفت بندر حیفا و ایستگاه قطار این شهر را هدف قرار داده بود با صدور بیانیه‌ای هشدار داد برد موشک‌های استفاده شده در این حمله می‌تواند مرکز تل آویو را نیز هدف قرار دهد و دولت اسراییل باید تمام اقدامات لازم جهت حمایت جانی مردم و نیز حمایت مراکز مهم در این مناطق را فراهم سازد.

خبرنگار الجزیره گفت: تلویزیون اسراییل رسما تصاویر ایستگاه قطار حیفا را که حملات موشکی حزب‌الله لبنان به آن منجر به کشته شدن چندین نفر در این ایستگاه شده را پخش کرده است و پخش این تصاویر برای اولین بار منجر به ایجاد ترس و وحشت میان ساکنین شهرهای مرکزی اسراییل از جمله تل آویو شده است.

وی هم چنین افزود،‌ ایهود المرت، نخست وزیر اسراییل لحظاتی پیش پس از صدور بیانیه حزب‌الله لبنان اعلام کرد، اسراییل از انجام هیچ سیاست و اقدامی جهت حمایت مرزهای خود با لبنان و نیز حمایت شهرهای خود فروگذار نمی‌کند.

خبرنگار الجزیره گفت: وضعیت در مناطق جنوبی لبنان و مناطق اطراف آن لحظه به لحظه بحرانی‌تر می‌شود و بسیاری از کارشناسان نظامی احتمال گسترش دایره جنگ به برخی از کشورهای منطقه چون سوریه نیز محتمل می‌دانند.

شبکه‌ی تلویزیون الجزیره هم چنین اعلام کرد تعداد کشته‌ها و زخمیان اسراییلی رو به افزایش است اما نیروهای نظامی اسراییلی از تصویر برداری بسیاری از رسانه‌های خبری و حضور خبرنگاران در مناطق هدف قرار گرفته‌ شده از سوی حزب‌الله جلوگیری به عمل می‌آورند به طوری که شبکه الجزیره در اسراییل مجبور شده است کادر خود را با اعتراض رسمی وزارت خارجه‌ی اسراییل به منطقه‌ی دیگر از حیفا انتقال دهد.

بحران غزه بیم ها و امیدها

گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران

قدرت نرم (1)/

فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید