سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/27
4:0 عصر

فرصت تاریخى امت اسلام براى غلبه بر اسراییل

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

فرصت تاریخى امت اسلام براى غلبه بر اسراییل

نوشته سید عبدالمجید زواری - روزنامه جوان 27/4/85

ناگهان ورق برگشت و جنگى که تل آویو آغازگر آن بود و بیم آن مى رفت که منطقه را به آتش بکشد، به شکست مفتضحانه اى براى صهیونیست ها بدل شد. حملات موشکى حزب الله به شهرهاى اسراییل اگرچه در مقابل حجم آتش رژیم صهیونیستى به لبنان شدت کمترى داشت، ولى همین حملات محدود نیز سبب وحشت گسترده صهیونیست ها شد و موفقیت هاى نیروى حزب الله نیز افسانه شکست ناپذیرى تل آویو را به فراموشى سپرد.
آسیب پذیرى گسترده و پایه هاى امنیتى ضعیف تل آویو که به گفته سیدحسن نصرالله از خانه عنکبوت نیز سست تر است، ما را به یاد صحبت هاى امام خمینى مى اندازد که سال ها پیش گفته بودند اگر هر کدام از مسلمانان یک سطل آب بریزند، اسراییل را آب خواهد برد.
شرایطى که لبنان و اسراییل در آن به سر مى برند، طولانى شدن جنگ و تشدید بحران، بیش از همه به ضرر رژیم صهیونیستى خواهد بود و در واقع بازنده اصلى این بحران اسراییل خواهد بود، زیرا به رغم برترى ظاهرى و تکنولوژیکى صهیونیست ها، ویژگى هاى جغرافیایى و نوع بافت جمعیتى اسراییل این رژیم را از نظر امنیتى به شدت آسیب پذیر کرده است. آنچه در چند روز اخیر نیز اتفاق افتاد نشان داد که موشک هاى نه چندان پیشرفته حزب الله مى توانند هر نقطه اى را در عمق خاک فلسطین اشغالى هدف قرار دهند و موجب فرار صهیونیست ها به مناطق دیگر شوند. از سوى دیگر بافت جمعیتى رژیم صهیونیستى نیز که از مهاجرین کشورهاى دیگر تشکیل شده و تظاهرات روز گذشته جمعى از مردم اسراییل که مخالفت خود را با جنگ افروزى هاى رهبران این کشور اعلام کردند نشان داد حتى مردمانى هم که به این سرزمین کوچانده شده اند، علاقه اى به همراهى با تجاوزات و جنایات رهبران صهیونیست شان ندارند. درست در چنین شرایطى است که سید حسن نصر الله پیروزى هاى حزب الله را به عنوان یک فرصت تاریخى پیش روى کشورهاى اسلامى معرفى مى کند تا به یک پیروزى قاطع بر رژیمى که هیچ تناسبى با منطقه ندارد، برسند.
در واقع حساسیت شرایط منطقه و آنچه که در لبنان و فلسطین مى گذرد بیش از هر زمان دیگرى ضرورت اتحاد و همبستگى کشورهاى اسلامى و اتخاذ یک موضع قاطع در برابر جنایات صهیونیست ها را گوشزد مى کند. با این وجود ناتوانى کشورهاى عربى براى اتخاذ یک موضع قاطع در حمایت از حزب الله جاى   سوال دارد!

بحران غزه بیم ها و امیدها

گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران
قدرت نرم (1)/

فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید