سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/27
7:0 صبح

فرصت تاریخى امت اسلام براى غلبه بر اسراییل

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید

 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

دبیر کل حزب الله با تأکید بر ایستادگى ملى لبنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستى خطاب به کشورهاى عربى و ملت هاى مسلمان اعلام کرد: از فرصت تاریخى به دست آمده جهت مقابله با اسرائیل استفاده کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزارى الجزیره، سید حسن نصرالله که نوار ویدیویى وى یکشنبه شب در اختیار شبکه المنار قرار گرفت و در سرتاسر لبنان پخش شد، خطاب به کشورهاى عربى و نیز ملت هاى اسلامى گفت: من مى خواهم کشورهاى عربى منطقه و کشورهاى اسلامى را تنها و تنها با یک واقعیت روبه رو سازم و قصد من درخواست کمک از این کشورها چه در سطح مادى چه سیاسى چه نظامى و حتى حمایت رسانه اى نیست.
وى افزود: امروز کشورهاى عربى خود اعتراف کرده اند که روند صلح در منطقه شکست خورده است و آنها از درمان این امر عاجزند. من امروز به آنها مى گویم به خاطر آخرت خود اگر اعتقادى به آخرت دارید و به خاطر دنیاى خود و به خاطر آینده فرزندان خود از فرصت تاریخى به دست آمده جهت مقابله با اسراییل استفاده کنید، زیرا اگر اسراییل بتواند مقاومت اسلامى در لبنان را شکست بدهد ضربه سخت و تلخ این موضوع متوجه کشورهاى عربى و منطقه خواهد شد چون که در آن زمان است دخالت هاى اسراییل و آمریکا در امور داخلى این کشورها افزایش خواهد یافت و این کشورها با تهاجم گسترده فرهنگى و غیره مواجه خواهند شد.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  
وى تاکید کرد: امت عربى و امت اسلامى امروز در برابر یک فرصت تاریخى بزرگ جهت اتحاد و شکست دشمن صهیونیست قرار دارند و من اگر بگویم از این فرصت تاریخى به دست آمده استفاده کنید مبالغه نکرده ام زیرا ما در گذشته با امکانات محدود توانستیم در رویارویى با اسراییل بزرگ ترین پیروزى را در تاریخ ملت خود به ثبت برسانیم و امروز تمام کشورهاى عربى و اسلامى این فرصت بزرگ را دارند که این امر را به واقعیت مبدل کنند. سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود گفت: حزب الله لبنان و ملت لبنان چه بخواهند و چه نخواهند نقش کل امت اسلامى را در برابر اسراییل ایفا مى کنند اما این که این امت اسلامى کجا است و چه مى کند جاى سخن است اما عزیزان بدانند که با توکل به خدا و اراده شکست ناپذیر پیروزى را نصیب این امت اسلامى خواهیم کرد. نصرالله همچنین خطاب به رژیم صهیونیستى گفت: حزب الله لبنان در تمام سیاست هاى خود کاملا روشن عمل کرده است و ما از همان روز اول و آغاز درگیرى ها با اسراییل اعلام کردیم که درصدد هدف قرار دادن غیر نظامیان نیستیم.
وى همچنین افزود: در آغاز این بحران حزب الله لبنان سعى کرد که با هدف قرار دادن اماکن نظامى از هدف قرار گرفتن هرگونه غیر نظامى اسراییلى جلوگیرى به عمل آورد و انتظار داشت که اسراییل به روشنى این پیام را دریافت کند، اما متاسفانه دشمن صهیونیست که عاجز از مقابله با نیروهاى مقاومت اسلامى بود مناطق مسکونى را هدف قرار داد.
سید حسن نصرالله افزود: نیروهاى دشمن صهیونیستى حتى تلاش کردند که قدرت خود را در ورود به خاک لبنان امتحان کنند اما نیروهاى مقاومت اسلامى توانستند در منطقه شبعا با درگیرى با کماندوهاى اسراییلى دو تانک را منهدم کنند و نیروهاى دشمن با عجز و ناتوانى کامل مجبور به عقب نشینى شدند.
نصرالله گفت: حتى زمانى که ما توانستیم با استفاده از فناورى نظامى پیشرفته خود ناو جنگى اسراییل را هدف قرار دهیم باز هم درصدد هدف قرار دادن غیرنظامیان اسراییلى نبودیم و تنها مى خواستیم که به اسراییل هشدارهاى لازم را بدهیم اما متاسفانه دیدیم که دشمن صهیونیست بار دیگر پیام ما را معکوس دریافت کرد و با حمله به مناطق مختلف لبنان به خصوص روستاها منجر به شهادت ده ها شهروند غیرنظامى لبنان شد و فاجعه دلخراش روستاى مروحین نیز در راس این حملات جنایتکارانه بود.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پس از آن که دیدیم اسراییل حملات گسترده خود را به مناطق غیرنظامى لبنان گسترش مى دهد ما نیز بار دیگر وعده هاى خود را محقق ساختیم و شهر بزرگ و مرکزى اسراییل یعنى حیفا را هدف حملات موشکى قرار دادیم و به رغم آن که مى توانستیم به راحتى مراکز پتروشیمى و میکروبى این شهر را هدف قرار بدهیم اما چون مى دانستیم این اقدام ما منجر به وقوع یک حادثه تلخ انسانى مى شود این کار را نکردیم. پیام ما به اسراییل این است که ما با استفاده از سلاح هاى خود در حیفا و برخى مناطق اسراییلى دورتر از حیفا مى خواستیم فقط از حماقت و دیوانگى برخى از اعضاى دولت اسراییل جلوگیرى به عمل آوریم و دولت دیوانه اسراییل باید بداند همان طور که اسراییل بدون هیچ حد و مرزى و بدون توجه به هیچ خط قرمزى غیرنظامیان لبنانى و مناطق اقتصادى این کشور را هدف قرار مى دهد حزب الله لبنان نیز خود را محدود به هیچ مرزى نخواهد کرد و در آینده نزدیک شاهد تحقق بسیارى از وعده هاى حزب الله لبنان خواهیم بود.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  
تخلیه شهرهاى شمالى سرزمین اشغالى
افزایش دامنه حملات نیروهاى مقاومت علیه رژیم صهیونیستى و مراکز و تأسیسات زیربنایى این رژیم موجب شد صهیونیست ها بسیارى از شهرهاى شمالى سرزمین هاى اشغالى را ترک کنند. روز گذشته شهر کریات شمونه به طور کامل تخلیه شد و خبرنگاران آن را به شهر ارواح تشبیه کردند.
مسوولان رژیم صهیونیستى همچنان سعى مى کنند مردم را از فرار از شهرها منصرف کنند اما تاکنون بسیارى از شهرها به ویژه در مرزهاى لبنان و دیگر مناطق شمالى تخلیه و یا کم سکنه شده اند.
گفتنى است حزب الله روز گذشته در پاسخ بمباران شدید شهرهاى لبنان، شهرهاى العفوله، عکا، نهاریا، صفد و دیگر شهرهاى شمالى اسرائیل را هدف قرار داد. همچنین حزب الله تأکید کرد عمق سرزمین هاى اشغالى را در صورت ادامه حملات صهیونیست ها هدف قرار خواهد داد. حماس نیز شهر عسقلان و شهرک کفرسعد را هدف حملات موشکى خود قرار داد.
گفتنى است در حملات دیروز صهیونیست ها به مناطق مختلف لبنان و فلسطینى بیش از ۶۰ نفر کشته و زخمى شدند و تأسیسات زیربنایى لبنان همچنان مورد اصابت موشک هاى صهیونیستى قرار گرفت. ساختمان وزارت خارجه دولت حماس نیز روز گذشته مورد تهاجم هواپیماهاى اسرائیلى قرار گرفت که کاملاً ویران شد.
تظاهرات صهیونیست ها
صهیونیست ها در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستى به لبنان در تل آویو تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه یورونیوز، دو هزار نفر از صلح طلبان اسراییلى با تظاهرات در تل آویو خواهان پایان عملیات نظامى در لبنان و مبادله زندانیان شدند. بسیارى از اعراب اسراییلى در این تظاهرات شرکت کرده بودند.
تل آویو در صد و بیست کیلومترى مرز لبنان است و مقامات اسرائیل از آن بیم دارند که حزب الله این شهر را هدف حملات بعدى خود قرار دهد. بنابر این مقامات اسرائیل درجه آماده باش را تشدید کرده اند و از مردم خواسته اند هوشیار باشند. یک اسرائیلى گفت ما از شمال اسرائیل اینجا آمده ایم تا آرامش داشته باشیم اما حتى اینجا نیز امنیت نداریم.
یک اسرائیلى دیگر گفت باید همواره هوشیار بمانیم. برخى گروه هاى صلح طلب در سرزمین هاى اشغالى اعلام کرده اند افراد بیشترى را در روزهاى آینده براى مخالفت با سیاست هاى تل آویو بسیج مى کنند

بحران غزه بیم ها و امیدها

گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران
قدرت نرم (1)/

فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید