سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/28
10:0 صبح

ایران، کلید حل بحران خاورمیانه

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته


 

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید


 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  


 

ایران، کلید حل بحران خاورمیانه



ناگهان محوریت مذاکرات G8 از نحوه فشار بر ایران برای توقف و تعلیق برنامه‌های هسته‌ایش، به نحوه جلوگیری از ادامه بحران خاورمیانه تغییر کرد. ایران هشدارهای خود را به واشنگتن حتی بدون شلیک یک گلوله نشان داد. با حذف صدام حسین و طالبان (بزرگ‌ترین دشمنان ایران) واشنگتن، ایران را به ابرقدرت منطقه تبدیل کرده است.



آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  


یک روزنامه آمریکایی با متهم کردن ایران به رهبری تنش خاورمیانه، تأکید کرد: کلید حل بحران لبنان و فلسطین در تهران است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، ترودی روبین، ستون‌نویس و مقاله‌‌نویس روزنامه «فیلادلفیا اینکوایر»، می‌نویسد: با آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه‌‌های اسلامی در غزه و لبنان در هفته گذشته، به یاد گفت‌وگو‌هایم با یکی از مقامات ایرانی در ماه می‌افتم.

                برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید

او می‌گفت: «آمریکا مشکلاتی در عراق، لبنان، سوریه و افغانستان دارد. ایران کشوری است که می‌‌تواند در همهاین کشورها تأثیرگذار باشد. آمریکا به کمک ایران نیاز دارد، نه تقابل با آن».

و وقتی که از احتمال حمله آمریکا به ایران در صورت حل نشدن مشکل اتمی پرسیدم، او گفت: «من گمان نمی‌کنم آمریکا در موضعی باشد که بتواند این‌گونه تصمیم بگیرد».

پیام ایران روشن است. شما آمریکایی‌ها برای ایجاد ثبات در منطقه به ما نیاز دارید، اما اگر ما را تهدید کنید، ما می‌توانیم اوضاع را بسیار بدتر کنیم.

به زمان‌بندی عملیات حماس و حزب‌الله تحت رهبری ایران دقت کنید؛ ربودن سربازان اسرائیلی تقریبا به فاصله دو هفته از یکدیگر درست پیش از اجلاس گروه هشت که قرار بود محوریت اصلی آن، فشار برای اعمال تحریمات سازمان ملل علیه ایران باشد، ولی ناگهان محوریت مذاکرات G8 از نحوه فشار بر ایران برای توقف و تعلیق برنامه‌های هسته‌ایش، به نحوه جلوگیری از ادامه بحران خاورمیانه تغییر کرد.

ایران هشدارهای خود را به واشنگتن حتی بدون شلیک یک گلوله نشان داد. حزب‌الله لبنان، پول، سلاح و راهنمایی را از ایران می‌گیرد و چنین حملاتی به اسرائیل را دست‌کم بدون مشاوره با ایران انجام نمی‌دهد. اسرائیل نیز معتقد است که موشک‌های حزب‌الله که به حیفا شلیک شده، از ایران آمده است.
«حماس» غزه نیز دارای رهبرانی در دمشق است که در آنجا می‌توانند با مقامات ایرانی دیدار کنند.

در همین حال، ایران می‌تواند با تشکر از اقدامات آمریکا، تأثیر بسیار عمیقی را در عراق داشته باشد؛ جایی که احزاب شیعه متحد ایران، دولت را در اختیار دارند و رهبران افغانستان نیز که بسیار نزدیک به تهران هستند.


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

با حذف صدام حسین و طالبان (بزرگ‌ترین دشمنان ایران) واشنگتن، ایران را به ابرقدرت منطقه تبدیل کرده است.
ایرانی‌ها تنها نفوذ آمریکا در خاورمیانه را حضور نیروهای این کشور در عراق می‌دانند که اواخر هفته گذشته هم در اجلاسی در تهران، آنان به وزاری امور خارجه عرب تأکید کردند که نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند.

همان‌گونه که «استیون کوک»، عضو شورای روابط خارجی آمریکا، می‌گوید: «ما همه چیز را در خاورمیانه برای ایران خلق کرده‌ایم... همه کارت‌ها در دست ایران است»، اما ایران نیز که بازی خطرناکی را آغاز کرده، تمایل چندانی به وارد شدن به جنگ در این روند ندارند.

اما حزب‌الله و حماس این‌گونه نیستند. کاخ سفید باید به سرعت و پیش از این‌که جنگ لبنان از کنترل خارج شود، این بحران را متوقف کند.
ادامه بمباران اهداف غیرنظامی در لبنان توسط اسرائیل، ممکن است باعث فروپاشی دولت لبنان شود، در حالی که لبنانی‌ها و اعراب را به شدت به حامیان حزب‌الله تبدیل می‌کند و همه چیز را در دست‌های ایران قرار می‌دهد.

اشتباه اسرائیل پس از حمله سال 1982 دوباره تکرار می‌شود؛ زمانی که فشار بر غیرنظامیان لبنانی و جریان شیعی «امل»، باعث تولد «حزب‌الله» شد.

واشنگتن باید سیاست‌های خود را در برابر ایران تغییر دهد؛ سیاست‌هایی که هم‌اکنون متمرکز بر حل مشکل اتمی ایران است و در صورت مذاکره با ایران، باید در مورد مسائل منطقه‌ای نیز صحبت کند.

تا زمانی که ایران و آمریکا به طور سازنده‌‌ای با هم مذاکره نکنند، خشونت‌های منطقه خارج از کنترل خواهد بود.

بحران غزه بیم ها و امیدها


گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران
قدرت نرم (1)/


فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید


بمب دیپلماتیک در زمین بوش


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید