سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/29
10:0 صبح

اختلاف در کابینه المرت بر سر توقف جنگ

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید



 


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  



 


در پى ناتوانى در مقابل حملات حزب الله ایجاد شد
اختلاف در کابینه المرت بر سر توقف جنگ
108573.jpg
نوشته سید عبدالمجید زواری - روزنامه جوان 29/4/85

بر اثر ناتوانى از مقابله با موشک هاى حزب الله و تاثیرات زیانبار این حملات بر مناطق اشغالى، منابع رژیم صهیونیستى از وجود اختلاف در کابینه این رژیم درباره توقف جنگ بر ضد لبنان خبر دادند.
پس از تظاهرات اعتراض آمیز روزهاى گذشته در تل آویو که ساکنان اسرائیل مخالفت خود را با تجاوز به لبنان اعلام کرده بودند، دامنه این اختلافات این بار به کابینه نیز کشیده شد و برخى از سران این رژیم نیز مخالفت خود را با ادامه جنگ با حزب الله و تجاوز به لبنان اعلام کردند.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  
در حال حاضر رهبران اسرائیل به دو گروه تقسیم شده اند و به گفته منابع صهیونیستى اختلافات و درگیرى هاى داخلى در حال افزایش است. دو دیدگاه در بین رهبران این رژیم وجود دارد که یک گروه بر اساس جاه طلبى هاى صهیونیست ها بر ادامه تجاوز به لبنان تا از بین رفتن کامل حزب الله تاکید مى کند و گروه دیگر با اذعان به ناتوانى در مقابله با حملات نیروهاى حزب الله، بقاى این رژیم را در توقف جنگ و یافتن طرحى براى تبادل اسرا مى دانند. با ادامه حملات موشکى حزب الله به مناطق مختلف اسرائیل و فرار گسترده صهیونیست ها از مناطق اشغالى، این دیدگاه در بین رهبران رژیم صهیونیستى در حال گسترش است. تحت تاثیر همین دیدگاه ها برخى مقامات نظامى تل آویو نیز اعتراف کردند که نابودى حزب الله غیرممکن است و در واقع اسرائیل باید براى تضعیف این نیرو تلاش کند و نه نابودى آن زیرا یک جنبش مردمى دینى را نمى توان نابود کرد.
گزارش هاى رسمى رژیم صهیونیستى نیز فاش کردند که سازمان هاى اطلاعاتى و امنیتى این رژیم با اعتراف به شکست این سازمان ها در ارزیابى درست از توانایى هاى جنبش حزب الله به مقام هاى تل آویو توصیه کرده اند که پیشنهاد آتش بس را بپذیرند.
تسفى لیونى وزیر خارجه این رژیم نیز با اشاره به عدم موفقیت  ارتش اسرائیل اعلام کرد زمان اقدام سیاسى براى حل بحران فرا رسیده است.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  
اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستى در حالى صورت گرفت که منابع سیاسى و نظامى این رژیم نیز تاکید کردند که مهلت ارایه شده و پیش بینى شده به ارتش براى موفقیت در ماموریتش نیز به پایان رسیده است. پس از آن که جنبش حزب الله لبنان موفق به شلیک دو هزار موشک به شهرک هاى صهیونیستى تا عمق ۵۰ کیلومترى سرزمین هاى اشغالى ۱۹۴۸ فلسطین شد، ارتش رژیم صهیونیستى از اظهاراتى مبنى بر نابودى قدرت حزب الله دست برداشت و سخن از افزایش فشار بر این جنبش به میان آورد و به جاى اظهارات اولیه خود که در آن پیش بینى کرده بود حزب الله سه روز بیشتر در برابر حملات اسرائیل دوام نخواهد آورد به یکباره از ضرورت خوددارى از هرگونه عملیات زمینى علیه این جنبش سخن گفت.
بر پایه این گزارش به رغم اظهارات سیاستمداران و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستى مبنى بر ادامه عملیات تا هفته هاى آینده اما اینک صحبت ها در خصوص پایان مهلت ارتش تا پایان هفته جارى و یا نهایتاً اوایل هفته آینده افزایش یافته است.
بسیارى از تحلیلگران سیاسى و نظامى در رژیم صهیونیستى معتقدند که این رژیم از عواقب اشتباهى که مرتکب شده بسیار هراسان است چه از بابت فجایعى که مى تواند در طرف لبنانى به وجود آید و چه از بابت خسارت هایى که ممکن است در طرف اسرائیلى در نتیجه افزایش شلیک موشک هاى حزب الله حادث شود. هرگونه وقوع فاجعه در لبنان آنگاه جایگاه این رژیم را در سطح بین المللى بیش از پیش کاهش خواهد داد و در مقابل هرگونه وقوع نتایج فاجعه آمیزى در طرف اسرائیلى حکومت ائتلافى اولمرت را با چالش هاى بسیار بزرگى مواجه خواهد کرد. حکومتى که به دلیل عدم مشروعیت ایهوداولمرت نخست وزیر از ثبات خوبى هرگز نتوانسته برخوردار باشد. بر این اساس تحلیلگران معتقدند دو طرف احتمالاً در روزهاى آینده دامنه حملات خود را در برخى مقاطع کاهش و در برخى مواقع شدت خواهند داد و در واقع یکدیگر را با این اقدام محک خواهند زد.


 

بحران غزه بیم ها و امیدها

گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران
قدرت نرم (1)/

فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید

بمب دیپلماتیک در زمین بوش

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید