سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/29
10:0 صبح

مقاومت حزب الله در برابر تهاجم زمینى رژیم صهیونیستى

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید



 


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  



 


مقاومت حزب الله در برابر تهاجم زمینى رژیم صهیونیستى
روزنامه جوان 29/4/85

 
108708.jpg
جنگ میان رژیم صهیونیستى و حزب الله در هفتمین روز خود وارد مرحله جدیدى شد و اسراییل تهاجم زمینى خود به مرزهاى لبنان را آغاز کرد ولى با مقاومت حزب الله مواجه شد.
یک هفته پس از تهاجم هوایى به شهروندان و تاسیسات زیربنایى لبنان، رژیم صهیونیستى تهاجم زمینى محدود به خاک لبنان را که برخى آن را عملیات «آزمون و خطا» نامیده اند آغاز کرد، ولى با مقاومت حزب الله روبه رو شد. در حالى که گفته مى شود اسراییل استراتژى امریکا در جنگ عراق، یعنى تهاجم هوایى، انهدام زیرساخت هاى نظامى و شروع تهاجم زمینى را در دستور کار قرار داده روز گذشته براى اولین بار در لایه هاى نظامى اسراییل گزارش هایى منتشر شد که نشان داد یک هفته حمله هوایى به تاسیسات لبنان نتیجه موردنظر اسراییلى ها، یعنى انهدام زیرساخت هاى نظامى حزب الله را به بار نیاورده است.

ناکامى اسراییل در اجراى این استراتژى، روز گذشته اولمرت را بر آن داشت تا براى نخستین بار به ارتش براى انجام هرگونه عملیات نظامى اختیار تام دهد، موضوعى که از نظر تحلیلگران نظامى بیانگر چراغ سبز اولمرت به ارتش براى آغاز تهاجم زمینى و شروع مرحله جدید است.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  
خبرگزارى فرانسه دیروز به نقل از مقام هاى نظامى رژیم صهیونیستى گزارش کرد که نظامیان اسراییلى از نقطه صفر مرزى سرزمین هاى اشغالى با لبنان عبور کردند و با نیروهاى حزب الله درگیر شدند.
تلویزیون المنار هم گزارش کرد که نظامیان اسراییلى پس از عبور از مرز فلسطین و ورود به خاک لبنان با مقاومت حزب الله مواجه شدند که طى این درگیرى ها دست کم ۲ سرباز اسراییلى کشته و ۳ نفر دیگر زخمى شدند. یک نیروى حزب الله نیز در درگیرى با نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
شبکه تلویزیونى الجزیره قطر هم از انهدام دو دستگاه تانک مرکاواى اسراییلى به دست نیروهاى حزب الله خبر داد.
هر چند توان موشکى غیرمنتظره حزب الله طى چند روز گذشته موضوع بحث محافل نظامى در تل آویو و غرب بوده، ولى نگاه ناظران و آغاز عملیات محدود نظامیان اسراییلى که روز گذشته شکل عملیات آزمون و خطا به خود گرفت، بیانگر نگرانى جدى استراتژى هاى اسراییل درباره آغاز تهاجم گسترده به خاک لبنان است.
کارشناسان نظامى معتقدند که ارتش اسراییل در هرگونه سناریوى حمله گسترده زمینى به جنوب لبنان در رابطه با موشک هاى ضدتانک حزب الله که گفته مى شود از موشک ساژرAT3 شوروى سابق نیز پیشرفته تر است با مشکلات اساسى روبرو خواهد شد.
تداوم جنگ هوایى
همزمان با شروع درگیرى زمینى محدود، جنگ هوایى حزب الله و اسرائیل نیز در روز گذشته براى هفتمین روز متوالى ادامه یافت.
حزب الله بار دیگر حیفا و نهاریا را هدف قرار داد و ۱۲ فروند موشک به این دو شهر شلیک کرد.
به گزارش شبکه خبرى تلویزیونى المنار، رژیم صهیونیستى اعلام کرد حزب الله ۱۲ فروند موشک به سوى این رژیم شلیک کرد که هفت فروند از این موشک ها به حیفا و ۵ فروند دیگر به نهاریا اصابت کرد.
رژیم صهیونیستى همچنین اعلام کرد از هفت فروند موشک شلیک شده به حیفا یک فروند به نقطه اى نزدیک یک مرکز حساس اصابت کرد.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  
جزئیات بیشترى از حملات حزب الله منتشر نشده است.
از سوى دیگر شبکه هاى تلویزیونى العالم و ان.بى .ان لبنان هم از وقوع انفجارى در شمال شهر
تل آویو، پایتخت رژیم صهیونیستى خبر دادند.
شبکه العالم در خبر فورى خود به نقل از رادیوى رژیم صهیونیستى گزارش داد: یک دستگاه خودرو در شرق شهر تل آویو منفجر شده است، ولى جزئیات بیشترى در این باره نیز منتشر نشده است.
برخى منابع خبرى هم از اسارت یک سرباز اسرائیلى دیگر به دست نیروهاى حزب الله خبر دادند.
همزمان حملات هوایى صهیونیستى به تأسیسات و شهروندان لبنانى نیز ادامه یافت و دستکم ۴۰ نفر در این حمله کشته و ده ها تن دیگر زخمى شدند.
پایگاه اینترنتى ایلاف نیز به نقل از پلیس لبنان اعلام کرد: رژیم صهیونیستى براى نخستین بار مرکز بیروت (اشرفیه) را با بمبهاى هوشمند هدف قرار داد که این اقدام از زمان تهاجم صهیونیست ها به لبنان در نوع خود بى سابقه است.
اشرفیه یک منطقه مسیحى نشین محسوب مى شود و هیچ ارتباطى با حزب الله ندارد و هنوز هم از میزان تلفات و خسارات این حمله خبرى منتشر نشده است.
این منبع پلیس لبنان گفت: نظامیان صهیونیست به یک کامیون پارک شده در خیابان عبدالوهاب در منطقه اشرفیه بیروت شلیک کردند که این اقدام منجر به انهدام کامیون شد.
خبرنگار الجزیره در منطقه اشرفیه نیز گفت: بمب هاى هوشمند به سمت زمین حرکت مى کنند و سپس مدتى را در سطح زمین حرکت کرده و سپس منفجر مى شوند.
آیت الله سیستانى:
جهان به پاخیزد

آیت الله العظمى سید على سیستانى از مردم جهان خواست تا جهت متوقف کردن اقدامات مستمر اسرائیل علیه مردم و دولت لبنان به پا خیزند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزارى آلمان، دفتر مرجعیت نجف در بیانیه اى اعلام کرد: آیت الله سیستانى از تمام جهان مى خواهد تا در کنار ملت لبنان بوده و با آنان اعلام همبستگى کنند.
در این بیانیه آمده است: ظلم هایى که ملت هاى منطقه و از جمله لبنانى ها از آن رنج مى برند، موجب افزایش بیزارى ملت ها و خشم آنها از سیاست هاى بین المللى مى شود.
در این بیانیه همچنین از ملت هاى جهان خواسته شده تا با حمایت از مردم لبنان در جهت تأمین نیازهاى انسانى مجروحان و آوارگان تلاش کنند.
اعلام همبستگى جنبش عدم تعهد
اعضاى جنبش عدم تعهد در بیانیه اى همبستگى خود را با ملت لبنان در برابر تجاوزگرى هاى وحشیانه رژیم صهیونیستى اعلام کردند.
جنبش عدم تعهد در بیانیه اى ضمن اعلام همبستگى با ملت لبنان تأکید کرد: این تجاوزگرى تهدیدى علیه صلح و امنیت جهان و نقض قوانین بشرى جهانى است.
اعضاى جنبش عدم تعهد بعد از شنیدن اظهارات نهاد محمد، سفیر لبنان در خصوص آخرین تحولات لبنان، با انتشار این بیانیه آتش بس فورى را تحت نظارت سازمان ملل خواستار شدند تا کشورهاى عربى و سایر کشورهاى اروپایى و سازمان هاى جهانى بتوانند تمام مسایل منطقه را حل کنند.
اعضاى جنبش عدم تعهد از شوراى امنیت خواستند تا قطعنامه سریعى را در خصوص آتش بس فورى و متوقف ساختن حملات اسرائیل علیه لبنان صادر کند و مسوولیت هایش را بر اساس منشور سازمان ملل ایفا کند.