سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/4/30
12:15 صبح

اعتراض اسراییل به نخست وزیر اسپانیا به خاطر استفاده از چفیه!

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید



 


 



 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  



 


 



 

 








سفیر و نهادهای صهیونیستی مقیم اسپانیا امروز پنجشنبه به استفاده نخست وزیر سوسیالیست این کشور از "چفیه" و مخالفت وی با حملات اسراییل به لبنان و فلسطین اعتراض کردند.


"خوسه لوییس رودریگز زاپاته‌رو" نخست وزیر اسپانیا روز گذشته در جریان برگزاری همایش بین‌المللی جوانان سوسیالیست در جنوب این کشور به نشانه دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان، "چفیه" بر گردن انداخته و با آن عکس گرفته بود.

وی در این همایش از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر حملات اسراییل نیز ابراز تاسف کرده و آن را باعث "پشیمانی فردا" خوانده بود.

نخست وزیر اسپانیا با رد توجیه حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان به بهانه "دفاع از خود"، گفته بود که "این حق برای دفاع از جان انسانهای بی‌گناه است" حال آنکه اسراییل از طریق آن می‌خواهد شمار بیشتری از افراد بی‌گناه بر زمین افتند و جان دهند.

اظهارات هفته گذشته او در "اشتباه" دانستن حملات اسراییل به لبنان نیز با اعتراض سفیر اسراییل در مادرید روبرو شده بود.

"ویکتور هارل" سفیر رژیم صهیونیستی امروز هم بار دیگر به اقدام زاپاته‌رو اعتراض کرد و گفت : "روابط اسپانیا و اسراییل از لحظات خوبی عبور نمی‌کند."
وی با اشاره به اظهارات نخست وزیر اسپانیا علیه رژیم صهیونیستی افزود : "انتقادات شدید و بسیار ناعادلانه‌ای علیه اسراییل در اسپانیا در حال انجام است که فراتر از موضع اتحادیه اروپا به نظر می‌رسد."
سفیر اسراییل هشدار داد ، " هر گونه اظهاراتی که مساوات در آن رعایت نشود عواقبی برای آن دسته از عاملان آن خواهد داشت که پس از آن می‌خواهند از نفوذ خویش به عنوان میانجیگر در این بحران استفاده کنند."
اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی است که تلاش می‌کند در بحران خاورمیانه نقش فعال و میانجیگرانه ایفا کند، اما تندرویها و اعمال غیرقابل پذیرش رژیم صهیونیستی در تجاوز و کشتار مردم فلسطین و لبنان و "منطق جنگ طلبی" این رژیم اعتراض مادرید را در هفته‌های اخیر برانگیخته است.

علاوه بر هارل،"ماوریسیو هاچوئل" سرمایه‌دار ومسوول سابق جامعه یهودیان اسپانیا نیز امروز در مراسمی که جمعی از شخصتیهای سیاسی و سرمایه‌داران این کشور حضور داشتند، زاپاته‌رو را به ایراد اظهارات ضد سامی و اسراییلی متهم کرد و نارضایتی و رنجش عمیق خود و جامعه یهودیان اسپانیا را از این رفتار ابراز داشت.

از سوی دیگر، "میگل آنخل موراتینوس" وزیر امور خارجه اسپانیا تاکید کرد که اظهارات زاپاته‌رو، "انتقادی وفادارانه و متعهدانه" در برابر اعمال اسراییل بوده است و نباید آن را با رفتارهای ضد سامی و مخالف یهودی ارتباط داد.

وی تصریح کرد : یهودیان باید از نگرانی و تعهد اسپانیا به صلح در خاورمیانه قدردانی کنند.

موراتینوس با بیان اینکه از عکس "زاپاته‌رو" با چفیه نمی‌شود نتیجه سیاسی گرفت، تلاش کرد تا از میزان رنجش صهیونیستها از این اقدام نخست وزیر اسپانیا بکاهد.

وزیر خارجه اسپانیا در عین حال هشدار داد که هیچ اتهامی را در مورد ضد سامی بودن زاپاته‌رو نخست وزیر کشورش تحمل نخواهد کرد.


بحران غزه بیم ها و امیدها


گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران
قدرت نرم (1)/


فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید


بمب دیپلماتیک در زمین بوش


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید