سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/5/4
12:9 صبح

چراغ سبز امریکا براى تداوم جنایات اسراییل

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

ملکه جنگ براى مردم لبنان ارمغان آورد
چراغ سبز امریکا براى تداوم جنایات اسراییل
روزنامه جوان 4/5/85
وزیر امور خارجه امریکا در سفر به خاورمیانه صحبتى از آتش بس فورى میان رژیم صهیونیستى و لبنان نکرد و با بیان این که «زمان خارومیانه جدید فرا رسیده است» به اسراییل چراغ سبز داد که حملات خود را به لبنان ادامه دهد.
کاندولیزا رایس یک شنبه در حالى وارد خاورمیانه شد و دیروز در شرایطى با اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستى دیدار کرد که حملات وحشیانه اسراییل به شهروندان و تاسیسات زیربنایى لبنان ادامه داد. بااین حال او براى توقف حملات به پسرعموهاى اسراییلى اش هیچ فشارى وارد نکرد و در هیچ یک از سخنرانى ها از اولمرت یا حتى همتاى اسراییلى خود نخواست که جنگ دو هفته اى در لبنان را متوقف کنند.
وزیر امور خارجه امریکا در یک کنفرانس خبرى مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستى گفت: زمان براى خاورمیانه جدید فرا رسیده است.
به گزارش واحد مرکزى خبر، کاندولیزا رایس روز سه شنبه پیش از مذاکرات خود با المرت اعلام کرد زمان آن رسیده است که یک خاورمیانه جدید ایجاد شود. رایس تاکید کرد راه حل پایدار مناقشه خاورمیانه تقویت روند دموکراسى و نیروهاى پاسدار صلح در این منطقه است.
109959.jpg
وى افزود: ما باید براى ایجاد یک صلح پایدار و درازمدت در منطقه خاورمیانه تمام تلاش خود را به کار گیریم و در این راستا لازم است که نیروهاى صلحبان و روند دموکراسى در خاورمیانه تقویت شود.
رایس خاطرنشان کرد: مردم این منطقه اعم از اسراییلى ها، لبنانى ها و فلسطینیان مدت هاى مدیدى در رعب و وحشت و خشونت  زندگى کرده اند و اکنون زمان آن رسیده است که خاورمیانه جدیدى ایجاد شود.
ایهود المرت نیز در این کنفرانس خبرى از تصمیم رژیمش به ادامه جنگ و عدم پذیرش آتش بس خبر داد. المرت گفت که اسراییل مصمم به ادامه حملات علیه حزب الله لبنان است. همزمان، پلیس لبنان اعلام کرد که هفت عضو یک خانواده صبح سه شنبه در حمله موشکى صهیونیست ها به منزلى در شهر نبطیه در جنوب لبنان جان باختند.
رایس همچنین روز سه شنبه در رام الله با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان دیدار و درباره مساله اسارت یک نظامى رژیم صهیونیستى به وسیله مبارزان فلسطینى و تحولات منطقه گفت وگو کرد. همزمان با سفر رایس به رام الله منابع خبرى از اعتصاب همه جانبه و فراگیر مردم این شهر در اعتراض به سفر رایس به این شهر خبر دادند.
نیروهاى مردمى فلسطین همچنین گفتند که امریکا تلاش هاى خود را به منظور بازگرداندن سه نظامى اسراییلى به اسارت گرفته شده در لبنان و غزه بسیج کرده بدون این که توجهى به درد و رنج ملت لبنان و فلسطین با توجه به جنگ اسراییل برضد آنها داشته باشد.
در همین حال، تیسیر خالد عضو کمیته مرکزى سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که سفر رایس به منطقه هیچ نشانه اى از توقف تجاوزگرى اسراییل در خود ندارد. حزب خلق فلسطین نیز سفر رایس را نشانگر ادامه حمایت و پوشش تجاوزگرى اسراییل دانست و گفت که این به معناى انهدام کامل کشور دوست لبنان از طریق مجهز کردن اسراییل به سلاح هاى پیشرفته و ممنوعه به منظور از بین بردن پایدارى ملت هاى لبنان و فلسطین از طریق به تعطیلى کشاندن شوراى امنیت است. به گزارش منابع خبرى اسماعیل هنیه نیز اعلام کرد از امریکا مى خواهد تجاوزات اسراییل را متوقف کند. نخست وزیر لبنان نیز در جریان دیدار روز دوشنبه خود با کاندولیزا رایس بر ضرورت دستیابى به آتش بس فورى با رژیم صهیونیستى و سپس حل جامع مساله تاکید کرد.
109971.jpg
در این دیدار فواد سنیوره بر ضرورت فعالیت براى آتش بس سریع و بحث و گفت وگو درباره یک راه حل جامع تاکید کرد که ریشه مشکل را بررسى و حل مى کند و بازگشت اسیران لبنانى از زندان هاى اسراییل، عقب نشینى اسراییل از کشتزارهاى شبعا و تحویل نقشه هاى میادین مین گذارى شده در خاک لبنان را به عنوان زمینه اى براى بسط قدرت دولت بر سراسر خاک خود تضمین مى کند.
آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید
وى افزود که دولت به این صورت تنها صاحب قدرت بر همه لبنان از جمله کشتزارهاى شبعا خواهد بود. همچنین منابع نزدیک به رییس مجلس لبنان که نقش حلقه ارتباط بین دبیرکل حزب الله لبنان و دولت این کشور را ایفا مى کند نیز اظهار داشتند که وى با طرح وزیر امور خارجه امریکا به توافق نرسیده است.
به گفته این منابع در دیدار رایس و نبیه برى توافقى بین دو طرف صورت نگرفته است. این منابع افزودند: رایس آتش بس را در گرو استقرار نیروهاى بین المللى در مرز با فلسطین اشغالى، نبود وجود سلاح حزب الله در جنوب رودخانه الیطانى دانست تا در مرحله بعدى بازگشت آوارگان صورت گیرد.
این منابع افزودند که وزیر امور خارجه امریکا به مساله کشتزارهاى اشغالى شبعا تنها پس از پافشارى رییس مجلس لبنان اشاره کرد و از پرداختن به موضوع مبادله اسرا میان حزب الله و رژیم صهیونیستى خوددارى کرد. اما به گفته این منابع نبیه برى با طرح هاى رایس مخالفت کرد و یک طرح دو مرحله اى را پیشنهاد کرد که در مرحله اول شامل آتش بس و معادله اسرا و بازگشت آوارگان است و در مرحله دوم باقى مانده مسایل از طریق گفت وگو مورد بحث وبررسى قرار گیرد. بر پایه این گزارش، سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پیشتر در سخنانى مطبوعاتى اعلام کرده بود که نبیه برى به نام وى در انتقال دادن دیدگاه ها سخن مى گوید.
حضور رایس در اجلاس آسه آن
وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه براى شرکت در سى و نهمین اجلاس وزارت آسه آن وارد کوالالامپور شد. این در حالى است که حضور رایس در مالزى موجب شد تا تمهیدات امنیتى بى سابقه اى در محل اقامت وى و اجلاس وزراى آسه آن حاکم شود.
به گزارش منابع خبرى وزیران امور خارجه آ سه آن در این اجلاس با بیانیه اى ضمن محکوم کردن حملات صهیونیست ها به لبنان و فلسطین، این اقدامات را مغایر با روند صلح منطقه اى خواندند.
وزیران امور خارجه آ سه آن در این بیانیه با انتقاد از ترور،خشونت و ویرانى در خاورمیانه، حملاتى که باعث زخمى و کشته شدن تعداد زیادى از غیرنظامیان بى گناه و خرابى بسیارى در مناطق مسکونى و تاسیسات زیربنایى شده است به شدت محکوم کردند. در این بیانیه آمده است ما به طور عمیق نگران شرایط بحرانى خاورمیانه و افزایش روزانه خشونت ها در این منطقه ایم. وزیران امور خارجه  آ سه آن اقدامات نامتناسب و حملات یکجانبه رژیم صهیونیستى به فلسطین و لبنان را مردود دانستند و تاکید کردند این اقدامات مانعى بزرگ براى ادامه روند صلح در منطقه است.
کنفرانس بررسى مسایل لبنان در رم
کنفرانس بین المللى «بررسى مسایل لبنان» امروز ( چهارشنبه) با حضور رهبران کشورهاى مختلف و سازمان هاى بین المللى در رم پایتخت ایتالیا برگزار مى شود. به گزارش ایسنا به دنبال افزایش خشونت هاى نظامى در لبنان و اسراییل، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه امریکا به منظور دستیابى به توافق بر سر اصول سیاسى آتش بس میان اسراییل و حزب الله لبنان پیشنهاد برگزارى این کنفرانس یک روزه را مطرح کرد که بعد از آن این خبر از سوى تریه رود لارسن، نماینده ویژه سازمان ملل در بیروت براى رسانه هاى جهان مطرح شد.
به گفته لارسن در این کنفرانس نقش آفرینان کلیدى خاورمیانه و جامعه بین المللى که در بازسازى لبنان پس از جنگ داخلى اش مشارکت داشته اند، گردهم مى آیند.