سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/5/5
6:0 صبح

فرار گسترده یهودیان از سرزمین هاى اشغالى

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

وزیر اسراییلى: پیروز شدن بر حزب الله یک توهم است
فرار گسترده یهودیان از سرزمین هاى اشغالى
نوشته سید عبدالمجید زواری روزنامه جوان 3/5/85
در حالى که منابع صهیونیستى با سانسور شدید خبرى و پنهان نمودن تلفات خود تلاش مى کنند خود را پیروز جنگ معرفى کنند،مطبوعات اسراییلى خبر از فرار گسترده صهیونیست ها به خارج از فلسطین اشغالى مى دهند.
109707.jpg
به گفته منابع رژیم صهیونیستى سفارتخانه هاى کشورهاى غربى در تل آویو با درخواست هاى گسترده براى اعطاى روادید به اسراییلى هایى روبه رو شده اند که براى فرار از بحران کنونى مى خواهند به یک مکان امن و به دور از جنگ افروزى هاى رهبران رژیم صهیونیستى مهاجرت کنند.
به نوشته روزنامه هاى صهیونیستى در حال حاضر شمار زیادى از صهیونیست ها مقابل سفارتخانه هاى کشورهاى خارجى ازدحام کرده اند و براى خروج از سرزمین هاى اشغالى تلاش مى کنند. این در حالى است که رژیم صهیونیستى در راستاى سانسور شدید خبرى و کاهش تاثیر شکست خود بر روى مردم از سفارتخانه هاى این کشورها درخواست کرده است آمار صهیونیست هاى درخواست کننده براى خروج از اسراییل را اعلام نکنند.
در همین حال رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستى نیز اعتراف کرد که اسراییل توانایى متوقف کردن شلیک موشک هاى حزب الله را ندارد.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

همچنین «اتیان کابل» از وزیران کابینه المرت نیز با ابراز ناامیدى از دستیابى به اهداف اسراییل در جنگ اعلام کرد تلاش براى از بین بردن کامل حزب الله توهمى بیش نیست. کابل که همچنین دبیر کل حزب کار اسراییل است،در گفت وگو با شبکه دهم تلویزیون اسراییل با سرخوردگى از شکست ماشین جنگى این رژیم در رویارویى با رزمندگانى که تجهیزاتشان پیشرفته تر از سلاح هاى اسراییل نیست، گفت:اعتراف مى کنم که انتظار (نتایج) بهترى را از ارتش داشتم.
این اولین بارى است که از زمان آغاز تجاوزات وحشیانه رژیم اسراییل به لبنان، یک وزیر این رژیم به صورت علنى درباره نتایج این تهاجم ابراز ناامیدى   مى کند.
ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستى نیز روز یکشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد زندگى شهروندان اسراییلى در شمال اسراییل بر اثر حملات حزب الله درتنگنا قرار گرفته است.
در پى ناکامى صهیونیست ها در رسیدن به اهداف نظامى خود در لبنان، عمیر پرتز وزیر جنگ تل آویو نیز در دیدار با اشتاین مایر گفت: اسراییل قصد دارد به موازات عملیات نظامى در لبنان گزینه سیاسى و دیپلماتیک را نیز پیگیرى کند.
از سوى دیگر روزنامه هرالدتریبون نیز روز دوشنبه نوشت: این تفکر که گروه هایى مانند حزب الله و حماس ممکن است با بمباران هاى اسراییل از بین بروند تنها یک رویاست.
این روزنامه امریکا با ذکر این نکته که حمایت از حزب الله در سراسر جهان عرب در حال افزایش است، افزود: اوضاع منطقه خاورمیانه در حال دگرگونى است زیرا رهبران کشورهایى مانند عربستان سعودى، مصر و اردن به گونه اى چشمگیر از پیامدهاى موضعگیرى علیه حزب الله و حمایت از واشنگتن بیم دارند.
تلفات سنگین صهیونیست ها
به گزارش منابع خبرى روز دوشنبه نیروهاى مقاومت اسلامى از سه محور دست به پاتک و ضدحمله علیه نیروهاى صهیونیست در منطقه مارون الراس زدند.
برپایه گزارش هاى انتشار یافته تاکنون شش تانک ارتش تل آویو توسط رزمندگان حزب الله نابود و خدمه آنها نیز کشته و مجروح شده اند. همچنین در نتیجه انفجار یک بمب در یک خودروى زرهى اسراییلى هنگام پیشروى در مارون الراس چند نظامى این رژیم زخمى شدند. تلویزیون رژیم صهیونیستى نیز از کشته شدن یک صهیونیست و زخمى شدن نه نظامى دیگر خبر داد. منابع خبرى همچنین از سقوط یک بالگرد اسراییلى به وسیله حزب الله خبر دادند.
یک واحد از نیروهاى ارتش صهیونیستى که کوشش کرد به سوى شهر «بنت جبیل» پیشروى کند در کمین نیروهاى مقاومت لبنان گرفتار شد.
همچنین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله نیز در گفت وگو با روزنامه لبنانى السفیر با تاکید بر ناتوانى و ضعف ارتش اسراییل در برابر نیروهاى مقاومت اعلام کرد یورش زمینى رژیم صهیونیستى به جنوب لبنان مانع از ادامه موشک باران هاى شهرک هاى صهیونیست نشین نخواهد شد. نصرالله گفت: اسراییلى ها طورى درباره تصرف مارون الراس تبلیغ مى کنند که گویى استالینگراد راگرفته اند. از سوى دیگر همزمان با افزایش تلفات صهیونیستها درنبرد با نیروهاى حزب الله و ناتوانى نیروهاى این رژیم از ممانعت از حملات موشکى نیروهاى مقاومت، ارتش اسراییل تهدید کرد به ازاى هر موشک به حیفا، ده ساختمان بلند در بیروت را ویران خواهد کرد.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

عزیمت رایس به  خاورمیانه
109701.jpg
کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا روز یکشنبه براى بررسى تنش و بحران در خاورمیانه سفر خود را به منطقه آغازکرد. به گزارش خبرگزارى فرانسه وزیر امور خارجه امریکا روز دوشنبه با ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستى و دیگر مسوولان این رژیم دیدار و گفت و کرد.
رایس که سفر خاورمیانه اى خود را با عنوان بررسى بحران خاورمیانه آغاز کرده در این سفر قصد دارد براى ایجاد فرصت بیشتر براى رژیم صهیونیستى به منظور ادامه تجاوز نظامى به لبنان تلاش کند.
وزیر امور خارجه امریکا، کشورى که قطعنامه هاى شوراى امنیت را براى توقف جنگ لبنان وتو کرده شب گذشته در راه سفر به اسراییل به خبرنگاران گفت: موضوع مهم، تعیین چارچوب هاى شرایط آتش بس است.
وى با ادعاى حمایت ایران و سوریه از حملات حزب الله به اسراییل، افزود: از دیدگاه امریکا، آتش بس فقط هنگامى محقق خواهد شد که ریشه هاى مناقشه بررسى و حل و فصل شود.
وزیر امور خارجه امریکا افزود: پایه چارچوب آتش بس فقط خلع سلاح حزب الله است.
به گزارش منابع خبرى رایس پس از سفر به تل آویو و دیدار با رهبران رژیم صهیونیستى، به لبنان رفت تا رهبران لبنان را در مورد آتش بس و خلع سلاح حزب الله متقاعد کند. رایس پس از ترک خاورمیانه عازم ایتالیا مى شود تا در کنفرانس بین المللى لبنان که چهارشنبه این هفته در رم برگزار مى شود، شرکت کند. این کنفرانس با شرکت گروه تماس بین المللى شامل امریکا، ایتالیا، لبنان، فرانسه، روسیه، انگلیس، مصر، عربستان سعودى، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بانک جهانى برگزار مى شود.
رایس هفته آینده نیز در اجلاس کشورهاى جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه آن» درمالزى شرکت خواهد کرد. وى احتمال داد مجدداً به خاورمیانه بازگردد.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  

تلاش براى خلع  سلاح لبنان
عربستان سعودى یک شنبه شب با ارائه پیشنهاد خود براى پایان بحران لبنان و دستیابى به توافق جامعى در درگیرى بین رژیم صهیونیستى و حزب الله خواستار حمایت آمریکا از برقرارى آتش بس فورى در لبنان شد.
به گزارش روزنامه فایننشال تایمز «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان سعودى و «بندر بن سلطان» دبیر شوراى امنیت ملى این کشور با جرج بوش رئیس جمهورى آمریکا و کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه این کشور کمى پیش از آغاز سفر وى به خاورمیانه دیدار کردند. سعود الفیصل گفت وى دریافته است که بوش از تخریب و خونریزى که لبنانیها از آن رنج مى برند بسیار آگاه است و نگرانى وى این است که این خصومتها به پایان برسد.
یک مقام سعودى در گفت وگو با فایننشال تایمز گفت: آنها در مورد پیشنهادهاى عربستان سعودى براى یک توافق جامع بحث و تبادل نظر کردند که در نهایت شامل خلع سلاح حزب الله و بر اساس قطعنامه ۱۵۵۹ شوراى امنیت سازمان ملل مى شود. وى افزود: اما هیچ چیز بدون آتش بس صورت نخواهد گرفت.
به نوشته این روزنامه همچنانکه آمریکا در جستجوى جلب حمایت کشورهاى عربى براى اعمال فشار بر حزب الله و سوریه است، حمایت دیپلماتیک عربستان سعودى براى آن مهم است. پیشنهادهاى عربستان شامل یک نیروى چند ملیتى است که احتمالا رهبرى آن را فرانسه بر عهده خواهد گرفت و نیروهاى ناتو به طور عمده در آن حضور دارند.
تل آویو به دنبال استقرار نیروهاى بین المللى
نخست وزیر رژیم صهیونیستى در دیدار با وزیر امورخارجه آلمان موافقت خود را با حضور نیروهاى اروپایى در لبنان اعلام کرد. به گزارش روزنامه باسلر، «ایهود اولمرت» در دیدار با فرانک والتر اشتاین مایرهمچنین تصریح کرد: اسرائیل با استقرار نیروهاى چند ملیتى موافق بوده و این امر را در حل مسائل موجود موثر دانست.
وى در ادامه اظهار داشت: به محض اینکه نیروهاى چند ملیتى قصد ورود به خاورمیانه را داشته باشند، اسرائیل آماده است تا امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد.
پیشنهاد امریکا به سوریه
براى مذاکره
مقامهاى دولت آمریکا روز یکشنبه ضمن اینکه سوریه را به سبب حمایت معنوى از مقاومت حزب الله مورد نکوهش قرار دادند، به این کشور پیشنهاد مذاکرات مستقیم درباره بحران لبنان را به شرط پایان دادن به حمایت معنوى از حزب الله ارائه کردند.
به گزارش خبرگزارى فرانسه جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت وگو با شبکه تلویزیونى فاکس نیوز اظهارداشت: «سوریه نیازندارد درباره آنچه که باید انجام دهد گفتگو کند».
وى افزود: «آنها باید حزب الله را تحت فشارقراردهند تا دو اسیر اسرائیلى را آزاد وحملات موشکى به اسرائیل را متوقف کنند». نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با استناد به قطعنامه ۱۵۵۹ شوراى امنیت خاطر نشان کرد: «اگر سوریه تمام چیزهایى را که مى داند باید تاکنون انجام مى داده است انجام دهد این یک گام به جلو خواهد بود. »
بولتون همچنین بر خلع سلاح حزب الله پیش از آغازهرگونه مذاکرات سودمند تاکید کرد. جان بولتون رئیس کارکنان کاخ سفید نیزخاطرنشان کرد: سوریه باید براى آغاز مذاکرات مستقیم درباره بحران لبنان، حمایت از حزب الله را متوقف کند.
فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه نیز روز شنبه آمادگى مشروط دمشق را براى گفت وگو با امریکا اعلام کرد.
با این حال نماینده سوریه هرگونه اتهامى را مبنى بر اینکه کشورش سلاح در اختیار حزب الله قرار مى دهد رد کرد. وى از امریکا خواست مساله اشغال اراضى عربى توسط اسراییل را حل و فصل نماید.