سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/5/14
10:0 عصر

حزب الله تنهاست.

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                 در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  



حزب الله تنهاست.
سیدعطاءالله مهاجرانی

اسراییل افزون بر جنگ همه‌جانبه‌اش علیه لبنان، جنگ روانی تمام عیاری را نیز علیه حزب‌الله اداره می‌کند. همیشه در جنگ‌ها، اهمیت بعد روانی کمتر از بعد نظامی، ارزیابی نمی‌شود. به دو نمونه اشاره می‌کنم: اول جنگ روانی شگفت‌انگیز امریکا علیه دولت شوروی و نهایتا فروپاشی شوروی، شرایط به گونه‌ای شد که گورباچف را از کرملین بیرون کردند و شواردنادزه در فرودگاه مسکو تنها مانده بود. دوم، جنگ روانی علیه صدام و ارتش عراق و فروپاشی ارتشی که دست کم تجربه جنگ با ایران را داشت. به گمانم همین اشاره کفایت می‌کند. جنگ روانی علیه حزب الله در سه جبهه سامان داده شده است.
1- ایجاد تفرقه در میان مردم و احزاب و دولت و ارتش لبنان، مدام امریکا و اسراییل از حاکمیت دولت لبنان و سیطره ارتش بر تمامی خاک لبنان صحبت می‌کنند، و البته همزمان هم با بمباران‌های وسیع هم ارتش را نابود می‌کنند و هم دولت را. دنبال کوچکترین سخنی می‌گردند که نشانی از تفرقه و اختلاف در آن باشد. که البته همواره چنین سخنانی را می‌یابند.
2- در برابر قرار دادن ایران و کشورهای عربی در مقابل هم. با این استدلال که حزب‌الله عامل ایران است. مقاله‌ای که دکتر رضوان سید در روزنامه اهرام - روز شنبه 22 جولای - نوشته است، نشانه‌ای از همین ماجراست.
3- در بعد جهانی نیز امریکا و اسراییل مدام بر تروریست بودن حزبالله تاکید می‌کنند. جان بولتون می‌گوید با تروریست‌ها که نمی‌توان از آتش بس صحبت کرد و ...
یک بار این صحنه را مرور کنیم، در عرصه لبنان: ایجاد تفرقه مذهبی و قومی و طائفه‌ای، تفرقه میان دولت و ارتش با حزب‌الله؛ در عرصه منطقه‌ای: معرفی ایران و سوریه به عنوان ریشه مشکلات و در بعد جهانی: تاکید بر تروریسم.
همه می‌دانند که در جنگ، وحدت و همدلی، حرف اول را می‌زند. چنان که اولمرت نخست وزیر اسراییل در کنیسه از وحدت یهودی و مسلمان و مسیحی و در وزو ... صحبت کرده است. (سخنرانی در 17 جولای)
مصاحبه سید حسن نصرالله با هوشمندی بسیار، پاسخی بود به همه این نکته‌هایی که اشاره کردم. از این رو می‌توان فهمید چرا کینه تلخ و پرقساوتی نسبت به او وجود دارد. نمونه‌اش مقاله توماس فریدمن که با عنوان "نه جندان با هوش" در نیویورک تایمز چاپ شده و بازی‌های کامپیوتری که در صفحه فرهنگی روزنامه معاریو روز شنبه (22 جولای) تبلیغ شده است.
با حسرت و شگفتی باید گفت که در این جنگ روانی حزب‌الله تنهاست

بحران غزه بیم ها و امیدها


 

گزارش تصویری از مراسم جشن روز استقلال اسراییل در تهران
قدرت نرم (1)/


 

فدرت نرم (2)/                                            برای حمایت از این بلاگ کلیک کنید


 

بمب دیپلماتیک در زمین بوش
آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید