سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/5/14
7:0 عصر

عملیات هلى برد اسراییل شکست خورد

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                 در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید  



با هوشیارى حزب الله در بعلبک
عملیات هلى برد اسراییل شکست خورد
سید عبدالمجید زواری - روزنامه جوان 12/5/85
بار دیگر جهانیان شاهد شکستى دیگر از ارتش فوق مدرن اسرائیل در مقابل نیروهاى حزب الله بودند.
نیروهاى امنیتى تل آویو فاش کردند عملیات پیاده کردن نیروهاى چترباز در منطقه بعلبک و اطراف آن در روز سه شنبه که با هدف ربودن سید حسن نصرالله دبیر کل محبوب حزب الله انجام گرفت با هوشیارى نیروهاى مقاومت به شکست منجر شد.
صهیونیست ها در راستاى اهداف شوم خود این بار قصد داشتند با ربودن سید حسن نصرالله به زعم خود ضمن نابودکردن روحیه مقاومت رزمندگان حزب الله، این امر را به عنوان یک پیروزى بزرگ در مقابل شکست هاى پى درپى خود معرفى کنند اما با هوشیارى حزب الله نه تنها این توطئه شکست خورد بلکه خسارات زیادى را نیز به کماندوهاى اسرائیلى وارد کرد و نهایتاً صهیونیست ها بدون هیچ گونه موفقیتى، مجبور شدند با ربودن ۴ فرد عادى به صورت مفتضحانه اى از منطقه فرار کنند.
این شکست به رهبران تل آویو ثابت کرد که صهیونیست ها در محاسبات عملیاتى خود شدیداً دچار ضعف اطلاعاتى هستند. این نکته هنگامى مشخص شد که نظامیان اسرائیلى در این عملیات اولاً شخص دیگرى را به جاى نصرالله شناسایى و هدف قرار داده بودند و در مرحله بعد صهیونیست ها به رغم مجهز بودن به انواع تجهیزات پیشرفته اطلاعاتى، در کمین نیروهاى حزب الله گرفتار و غافلگیر شدند.
شکست صهیونیست ها در حالى صورت مى گیرد که رهبران تل آویو قصد داشتند با اعزام ۱۰ هزار نیروى جدید براى حمله به لبنان، مناطق وسیعى از این کشور را به اشغال خود در بیاورند ولى این توطئه نیز ناکام ماند و مقاومت رزمندگان حزب الله، متجاوزان را مجبور به قبول شکست در جنگ زمینى کرد.از سوى دیگر روز گذشته فلسطین اشغالى شاهد بى سابقه ترین حملات موشکى نیروهاى حزب الله بود. در این حملات موشکى که براى اولین بار عمق استراتژیک اسرائیل هدف قرار مى گرفت، خسارات زیادى به شهرک هاى صهیونیست نشین وارد شد و به رهبران تل آویو ثابت کرد که تجاوزات صهیونیست ها، پاسخ هاى قاطعى را از سوى حزب الله به همراه خواهد داشت.